mrslotte Skrevet 22. april 2011 #1 Skrevet 22. april 2011 Bare noen navn jeg kom over (eierne er typisk 50-60 år) unni ragni antona lill olaug edel hilmar vilfred arvid reidulf gunnar birger tor alf reidar henning hermod evald einar nordahl
Suebird Skrevet 22. april 2011 #2 Skrevet 22. april 2011 Hihi, disse kan fint forbli glemt for min del ;o)))
sommertiara Skrevet 22. april 2011 #3 Skrevet 22. april 2011 Jeg liker Edel, Hilmar, Arvid og Einar! Nordahl og Vilfred er kule, men de høres også litt tullenavnaktig for meg.
LilleBitteliten Skrevet 22. april 2011 #4 Skrevet 22. april 2011 Liker ikke noen av jentenavnene. Hilmar er utrolig stilig! Tor er flott. Evald er litt kult :-)
Gjest Hercule Poirot Skrevet 22. april 2011 #5 Skrevet 22. april 2011 Kjenner til flere Unni, yngre enn 50, enkelt og godt navn Kjenner to Ragni, mellom 5-12 år, nydelig navn, synes jeg! Kjenner flere Lill, alle yngre enn 50, enkelt, kanskje litt uselvstendig, men pent Olaug, kjenner ingen yngre, men synes det er et flott, staselig og godt navn Edel, kjenner noen, men ingen yngre, behagelig og staselig navn Hilmar, litt tungt, veldig lite brukt nå, men fint nok, kjenner ingen Vilfred, samme som Hilmar Arvid, kjenner noen, både over og under 50, ikke noen favoritt hos meg Reidulf, kjenner ingen, litt tungt, synes jeg Gunnar, kjenner flere, både unge og eldre, ikke favoritt, men helt greit Birger, kjenner flere, både unge og eldre, veldig godt navn, god klang Tor, kjenner mange! Enkelt, stødig og godt, dessuten veldig godt som kombinasjonsnavn Alf, kjenner ingen nå, kort, men samtidig tungt, ingen favoritt Reidar, kjenner noen, ingen favoritt Henning, vet om ganske mange, særlig yngre, under 30 år, hyggelig, smilende navn Hermod, kjenner ikke mange, men et par, staselig, sterkt navn. Evald, foretrekker Edvald, kjenner ingen, litt tøft Einar, kjenner til flere, de fleste under 50, sterkt og flott Nordahl, forbinder det kun med Nordahl Grieg, litt tungt, men samtidig tøft. De fleste navnene her fortjener å komme til heder og verdighet igjen, de fleste navnene her har mye større styrke og stil enn de fleste av dagens hippe motenavn.
Mrs Smith Skrevet 22. april 2011 #6 Skrevet 22. april 2011 Liker Einar og Henning, ellers ingen favoritter på listen nei
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 22. april 2011 #7 Skrevet 22. april 2011 Heia heia Ragni, Edel, Hermod og Evald!
mrslotte Skrevet 23. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2011 Jeg synes det er søtt med små barn med "voksen"-navn Mine favoritter er: edel olaug ragni arvid!! einar tor Vet om en liten gutt som heter Eldar - det er også et fint navn, men ikke noe jeg kunne valgt selv
pinoisme Skrevet 24. april 2011 #10 Skrevet 24. april 2011 Evald er mitt favirttguttenavn akkurat nå! Ragni, Edel, Vilfred, Birger, Reidar og Einar syenes jeg er stilige de og.
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 27. april 2011 #11 Skrevet 27. april 2011 mange flotte navn... :-) lill, Edel, Ragni spesielt... Arvid, reidulf, birger, tor, henning og einar... Spesielt :-)
Galathea73 Skrevet 3. mai 2011 #13 Skrevet 3. mai 2011 Vi har faktisk ei datter på 1,5 år som heter Olaug :-) Ville ha et "ordentlig" norrønt navn som ikke er et typisk motenavn, jeg liker navn som begynner på O. Ellers så var det en del gode navn her, unni og ragni er jeg absolutt ikke fremmed for, og mange av guttenavnene er flotte også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå