Gå til innhold

Hard mage..hva gjør jeg??

Anbefalte innlegg

Min jente på litt over tre uker har vondt i magen. Jeg tror det må være hard mage da jeg i går måtte putte lillefingeren i rumpen hennes stakkar og da fikk hun endelig bæsjet (sist var natt til søndag)..men hva gjør jeg nå? Hun ligger fremdeles og presser og har vondt! Jeg delammer og gir tillegg (ferdigblandet nan1). Jeg har også malt i melken. Har jeg for lite/mye malt? (ca. en halv t-skje i 60 ml), er det mme hun reagerer på? Er det andre merker jeg bør prøve? Bør jeg gå til legen med henne? Kan hun ha en mild form for kolikk? Trenger råd!! Syns så synd i henne stakkars liten!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143160731-hard-magehva-gj%C3%B8r-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Hei. Det er som å lese om min baby det der.. Vi var på sykehuset natt til 19 april. Fikk konstantert kumelk allergi! Hun hadde ikke bæsjet på en uke etter mye stimuli og finger i stompen 2 ganger kom det som en foss!

Hun har ikke bæsjet siden vi kom hjem igjen morgen 19. Jeg merker hun reagerte på alt jeg spiste så hun har nå blitt flaskebarn, men hun tåler ikke vanlig mme pga kumelken (MANGE babyer reagerer på kumelk!) Så nå får hun neocate kumelkfri og magevondten er borte, hun promper nå MASSE så det virker som om tarmene begynner å fungere igjen så satser på bæsj snart. Begynte å gi bare mme 22 så er litt over et døgn bare, men merker allerede forskjell!

Jeg har prøvd sukkervann mot smerter, malt, og laktulose (skrves kanskje ikke sånn) Ingenting har fungert, det er pga allergien da hjelper det lite.

Be om å få sjekket det hos barnelege. neocate er svindyr! 550,- pr boks, men om hun har allergi får dere den på blåresept og det blir gratis.

Ja kanskje litt surr i dette svaret er trett nå og burde sove nå. Men håper kanskje noe hjalp litt. Ville iaf sjekket om hun har kumelk allergi.

Lykke til klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...