Gjest Skrevet 22. april 2011 #1 Del Skrevet 22. april 2011 Hei ! er andregangsfødende men var innlagt på føden fra veldig tidlig pga premature rier (lang sykehistorie), og vet derfor ikke hva som skjer på disse kontrollene... Har vært på 8 ul til nå, er i barnets uke 17. Har ikke fått noe helsekort, som så mange her inne nevner at man må ha med sg overalt.. Har tenkt på å ha med meg mannen min på denne kontrollen, men hvis det er masse som skal diskuteres osv, så kan det jo hende jeg heller foretrekker å dra alene? Noen som vil dele erfaringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143160696-18-ukerskontrollen-noen-som-vil-dele-hva-som-skjer-der/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyønske �� Skrevet 22. april 2011 #2 Del Skrevet 22. april 2011 Det er vel ikke noe som heter 18. ukers kontroll akkurat. Det er vel ikke vanlig å ha, da det er i den tiden man er på ordinær ultralyd. Ofte har man ikke noe kontroll mellom uke 10-12 og 24, men noen har en rundt uke 20. Om du skal på en kontroll nå, vil jeg tro den er som en vanlig svangerskapskontroll. Måling av blodtrykk og sjekk av urin(ta med urinprøve på morgenurin) og blodprosent. Og kanskje lyttes det etter hjertelyd og legen kjenner på magen din hvor høyt livmoren er kommet opp, og måler kanskje symfyse-fundus(kan være for tidlig). Om du ikke har helsekort så fylles vel dette ut, og da trengs det jo diverse opplysninger, men du trenger ikke ha med mannen for det, men allikevel ingenting i veien for at han blir med. Det er stort sett spørsmål om deg, din livsstil og litt om helsebakgrunnen din. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143160696-18-ukerskontrollen-noen-som-vil-dele-hva-som-skjer-der/#findComment-143161153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå