Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #1 Skrevet 22. april 2011 Hei. Jeg lurer på hvordan dama deres er til å holde orden hjemme, i forhold til vasking, rydding, generelt husorden..? Man leser og hører så mye om at kvinner er besatt av å holde det reint, og menn får slakt for å være late hjemme, osv.. Hjemme hos oss er det jeg som gjør ALT. Enda dama er hjemme 7 dager i uka, så gjør ho ingenting. Det er jeg som vasker/støvsuger/rydder/vasker vinduer/fyller og tømmer oppvaskmaskina/vasker klær/stryker klær/ lager frokost/ lager middag.. Kort sagt alt! I tillegg har jeg en relativt krevende jobb, der jeg begynner 0700 og kan jobbe til en eller annnen gang mellom 15 og 22 på kvelden. Slik har det vært siden vi ble samboere, men hver gang jeg skal ta det opp blir ho fryktelig sinna og sier at ho ikke orker å ta det opp nå. En ting er at jeg må rydde alt og holde der reint (det har jeg på en måte slått meg til ro med). problemet er at ho roter så enormt! Ho rydder ikke vekk tallerknene sine, og hvis ho søler noe ut av ett glass ho drikker så gidder ho ikke tørke det vekk
Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #2 Skrevet 22. april 2011 Kanskje ikke så mange mannfolk her, men jeg kan svare for meg:) I huset her er det jeg som stortsett gjør alt, mannen min tar seg mer av "utearbeidet" Skulle ønske vi noen ganger kunne bytte. Det er jammen meg mye som skal gjøres iløpet av en dag.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #3 Skrevet 22. april 2011 Syns ærlig talt at dama di høres ut som ei lat kjerring, og du burde virkelig ta det opp med henne. Vær streng, du kan ikke la det bare være slik.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 23. april 2011 #4 Skrevet 23. april 2011 Her er det antagelig to sider av samme sak (som det gjerne er) og tipper at dama di syns at hun gjør "alt" hun også. Her er det jeg (dama) som gjør det meste, mens sambo knapt nok rydder etter seg. Men selv syns han at han er veldig flink. Så alt er veldig relativt. Jeg ville tatt opp dette med henne. Men kanskje ikke kalt henne ei lat kjerring, da dette gjerne virker litt mot sin hensikt. Lykke til! )
Anonym bruker Skrevet 23. april 2011 #5 Skrevet 23. april 2011 Ring etter vaskehjelp uten at hun vet det, kanskje hun reagerer når det står en fremmed på døra som vil vaske.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2011 #6 Skrevet 24. april 2011 Herlighet, høres ut som om hun virkelig er lat og egoistisk. Slutt å gjøre ting du også, så ser du , hvor langt det går til hun merker at det ikke er noe rent tøy, tallerkener, bestikk, ingen mat å ete osv. hehehhe hevnen er søt iblant... Kanskje hun tar hintet. Men en ting er sikkert, man skal ikke finne seg i at partneren ikke hjelper til, uansett om det er mann eller dame Hilsen
81-Mamma<3<3 Skrevet 25. april 2011 #7 Skrevet 25. april 2011 Kanskje spør henne hva hun selv mener hun gjør... Vi vasker huset sammen, men ellers gjør jeg det meste inne. Det er imidlertid masse innearbeid som ikke merkes så godt. f.eks rydding i skap og kjøleskap, vanning av blomster, tømming av søppel, legge vekk klær som er for små, få handlet inn alt det nye som trengs.. Høres jo ut som du gjør mest altså! Men kan være greit å prate om det uten å krangle, og gjøre avtaler om hvem som skal gjøre hva. Vi har fast vaskedag hver torsdag. Av og til skaffer vi oss barnevakt og gjør det ekstra grundig. Funker for oss iallefall
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #8 Skrevet 25. april 2011 jeg har en mann som mener han gjør mye. "det er alltid jeg som skifter dorull", "du rydder aldri opp matembalasjen når du lager mat!", "du skyller aldri av tallerken din".. også videre... så nå har jeg begynt å skrive ned ALLT vi gjør, både med guttungen og husarbeid. og da kommer det ganske tydelig fram åssen ting egentlig er! så, kanskje du skulle gjøre det samme? og vise henne. eventuellt ikke gjøre noe, som fåreslått over her. han har faktisk komentert noen ganger, når jeg har vært syk, borte eller liknende at "oi.. det er visst mye å rydde..."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå