♥sebastian3003♥ Skrevet 22. april 2011 #1 Skrevet 22. april 2011 Har en 5 åring som akkurat fikk vite at han skal bli storebror, og ble ikke fornøyd.. Nå er han bare "sint og sur" på MEG. Ikke på faren sin ) Noen andre som har opplevd dette??? Har det gått seg til etterhvert?
Musemor med tre søte små Skrevet 22. april 2011 #2 Skrevet 22. april 2011 Vi har ikke opplevd det, men er redd for at det kommer til å skje her også når vi forteller han.. Gutten har lenge snakket om at han har lyst til å bli storebror, men i den siste tiden har han endret mening, og vil absolutt ikke..
tingeling71 Skrevet 22. april 2011 #3 Skrevet 22. april 2011 Jeg vet om en storebror som ikke syntes det var noe stas å bli storebror. Slettes ikke populært i det hele tatt. Foreldrene syntes det var greit at han sa det rett siden de da visste hva de hadde å forholde seg til. Det gikk bare på et enebarn som er vant med å få masse oppmerksomhet plutselig må dele på den. Vet også om noen der storebror var redd og lei seg hele tiden nå søskenet han hadde gledet seg til ble født. Når foreldrene satt seg ned og snakket med han så kom det frem at han var redd at foreldrene ikke ville ha han lenger siden alle bare kikket på lille babyen og snakket om hvor søt og snill nye babyen var. Det er mange rare tanker inne i et barnehode. Kan hende far skal spørre litt rundt hva som gjør at storebror ikke vil ha søsken? Det går seg til på et vis.
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 22. april 2011 #4 Skrevet 22. april 2011 Kan det være at han skjønner at han må dele oppmerksomheten med noen andre, og helst vil være den eneste "babyen" i huset? Når guttungen på 5 fikk vite det i forrige uke ble han veldig glad. Han gleder seg veldig, men vi har passet på å si til han helt fra før jeg ble gravid at mamma og pappa er like glad i han selv om han får småsøsken. Jeg vet at sjalusi kan bli et problem, og jeg prøver å inkludere han i det som har med babyen å gjøre og la han føle at han også har noe å si. Kanskje gleden kommer litt etterhvert?
♥sebastian3003♥ Skrevet 23. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2011 Jeg tror det går på at han ikke vil dele seg, men nå har han plutselig gjort nesten helomvending.. Nå er det litt mer stas, men ikke komfortabel når alle skal snakke med han om å bli storebror.. Vi sier til han at han kommer til å bli verdens beste storebror, og at han alltid vil være gutten og klumpen vår.. Og det tror jeg har hjulpet veldig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå