Gå til innhold

Hvordan bruker dere ventetiden? Rastløs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det under en uke igjen, og jeg er utålmodig! Hvordan bruker dere ventetiden? Har prøvd å finne på noe koselig for hver dag, så ventetiden skal bli litt kortere , men begynner å bli tom for ideer. Med en små sviktende kropp mot slutten (dårlig rygg, hovne bein og armer) er det vanskelig å få gjort stort også. Blir liksomnesten bare å sitte å vente og da går tiden saaakte!

Hva bruker dere tiden deres på? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet..helt grusomt.

Selv tar jeg dagene med ro.. passer på å få nok hvile..

Lager mat, baker, vasker... sånn i små doser iløpet av dagen.

Nå er det jo påske og alle er reist vekk,så det er ikke så altfor mye å finne på heller.

Skrevet

Jeg håpte først på fødsel denne uka, hadde så lyst å å bli ferdig før påske. Men jeg har ingen tegn på at noe kommer til å skje med det første, så nå har jeg snudd på den tanken, det er så tungt å gå med falske forhåpninger. Derfor tenker jeg nå at nå får det bare vente noen dager til, slik at jeg får feire påsken med familien, og nyte de siste dagene som 1-barnsmor. Her er fint vær, så vi koser oss på terrassen, jeg lager gode middager og baker noe godt til kaffen. Og formen har vært overraskende god.

De siste to dagene ha tankene om fødsel lagt langt bak i hodet også, har svært lite fokus på det. Skulle det starte, ja så får det bare gjøre det da :-).

Jeg har gått på overtid før, og er forberedt på å måtte det igjen, selv om jeg ikke har særlig lyst.

Skrevet

Jeg slapper av så mye jeg kan, jeg da. Gjør litt i huset hver dag, vasker klær og slikt. Ellers koser jeg meg med toåringen som har påskeferie, selv om det kan være slitsomt til tider ;-) Viktig å nyte den siste tiden tror jeg, snart er hun jo ikke enebarn lengre.

Hadde håpet å føde litt før termin, men med 9 dager igjen og stadig mindre kynnere og slikt, ser det mørkt ut. Men jeg fødte jo 5 dager over sist, så sannsynligheten for det er der nå og.

Det er jo greit at hun venter til neste uke hverfall, svigerforeldrene mine er på campingtur, og det er de som skal passe Linnea når fødselen er i gang. Har en reserveløsning, men vil helst at de skal ha henne, det er de som kjenner henne best :-)

Ellers har jeg jo bursdag til uka, så skal jo bake kake og kose oss den dagen :-)

Skrevet

Termin om en uke og etter å ha vært i dvale hele vinteren er jeg i full sving i hagen ;) Nyter sola og den friske lufta.. Har både raket, ryddet og beskjært (vi har 2 mål tomt med gress og vekster som ikke har blitt stelt på over 10år før vi overtok for to år siden, så det er nok å gjøre ;) men potensialet er der, det var en gang en pent opparbeidet park-hage så jeg gjør det med glede..)

Har blitt litt hoven den siste uka, men det går ;) kroppen er ellers medgjørlig, tross 20 kg vektoppgang. Merker at jeg er tyngre og at jeg ikke orker å bøye meg, men da er det kjekt å ha tenåringer i huset som liker å ta i et tak..

Å sitte i ro er ikke noe for meg, det gjorde jeg hele høst og vinter fordi formen var elendig.. og JA da blir tida lang.

Hadde sett for meg å føde iløpet av påsken, men vesla lar vente på seg, så da får jeg bruke tiden som best jeg kan på det jeg liker og nyte de siste dagen.. men er utålmodig, og ønsker meg å ha henne her hos oss snart..

Lykke til og fortsatt god påske ;)

Skrevet

Sist jeg var gravid var ble jeg permitert i 2. mnd da arbeidsplassen min brant opp (!) Fikk da skikkelige heftige fritidsproblemer. Helt grusomt og gå hjemme hele dagen og ikke ha noen ting å gjøre. Så jeg begynte å lete med igjennom babybutikker i hele verden på internett på jakt etter de flotteste babyklærne og tøybleiene. Da fikk jeg en åpenbaring.. JEG STARTER FOR MEG SELV! Så fikk lånt 100 000 av diverse familiemedlemmer og begynte etableringen av min nettbutikk. Skal si det ble et heftig prosjekt, med design av butikk, uendelig leting etter de riktige produktene og varebestillinger. Det var veldig gøy når ting begynte å falle på plass, men også endeløse problemer med fortolling av varene som ble importert (ettersom posten Norge har et helt forferdelig system for dette) Men skal si det fikk tiden til å gå! 1 mnd før termin var butikken min ferdig. Og jeg kommer nok aldri til å angre på at jeg valgte å starte for meg selv. For må har jeg jo min egen lille butikk, og kan jobbe hjemmenifra så jeg har mulighet til å være med min datter (-:

Så, i dette svangerskapet har jeg heldigvis fått tilbake den gamle jobben min. Den var ferdig renovert da snuppa var 6 mnd. Men jobber bare 2 dager i uka. Resten av tiden er jeg hjemme. Om jeg kjeder meg pleier jeg å finne nye produkter til butikken eller shopper barneklær til de små fra norske, svenske og danske nettbutikker. På shoppemamma.com er det en kjempeflott oversikt over mange av nettbutikkene. Synes det er så GØY med barneklær!

Så mitt forslag til å slå i hjel litt tid på er NETTSHOPPING (-;

Eller start en blogg, det er også en fin hobby (-:

Skrevet

jeg har lært meg å hekle! hekler kosedyr til den store gullmedaljen! :) og pledd, og vaskekluter, og små barnesko.. mye man kan hekle! hehe

Skrevet

Jeg skal vel ikke klage for jeg har vært veldig frisk og rask frem til nå, først den siste uka at jeg har begynt å hovne opp så fælt - DET er plagsomt det! ;-) Da blir det vanskeligere å holde på med feks turgåing, hagearbeid o.l. Tenkte jeg uannsett skulle prøve meg opp i jordbær åkeren idag da, og rydde opp litt, ellers blir det vel late dager på verandaen etter det igjen ;-) Syntes jeg har vasket huset 100 ganger,. og gått igjennom "bagen" like mange, så ikke al verden å gjøre innendørs heller!

Skrevet

Sitter i solveggen og leser og strikker. Jeg har vært 100% sm siden uke 29 pga ekstreme bekkenplager, og det er booooring hjemme. Har jo lyst å gjøre litt, men klarer ikke. Heldigvis nettopp flytta inn en hjemmeværende fru på min egen alder i nabolaget, så jeg har noen å prate med, hvis ikke hadde jeg blitt gal. Stikker også innom jobben og spiser lunsj de (få) dagene jeg orker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...