Gå til innhold

vil være lengre hjemme med babyen vår...

Anbefalte innlegg

har utsatt permisjon til august(uten lønn), men angrer nå og vil ha lengre, tror dere at det er mulig å gjøre permisjonen lengre om jeg snakker med arbeidsgiver snarest?

Så barnehagen: har fått plass fra august og takket ja...men hvis jeg nå kan gå hjemme med henne et halvt år til vil jeg jo det, hvordan gjør jeg det med barnehagen da?:S

Fortsetter under...

Du søker bare om permisjon uten lønn videre også. Skal vel helst gjøres 3 mnd før, så lurt å gjøre det nå. Så lenge du skal være hjemme med småbarn innvilges vanligvis permisjon, dersom du får avslag, er det bare å anke/klage.

Ang. bhg, du risikerer å måtte betale for de mnd fram til hun begynner. Anbefaler deg å ringe dem over påske for å høre.

Annonse

Du kan også høre med barnehagen om det er mulig å få 6 mnd permisjon på barnehageplassen. Det går enda an mange steder. Da vil andre, som ikke har plass, få den plassen i det aktuelle halvåret, og du slipper å betale.

Ja, akkurat. Vi tenkte det samme sist gang, men det ble aldri aktuelt siden jeg fikk et jobbtilbud, men hos oss var det iallefall mulig.

Hør med barnehagen din om det er mulig, hvis mange står uten plass, så er tross alt 6 mnd bedre enn ingenting.

Lykke til, håper det løser seg:)

Et lite innlegg: Jeg jobber i kommunal barnehage i Oslo og der er det ikke mulig å holde av plassen ved å betale for den eller søke permisjon. Nå som de har lovet full barnehagedekning, men fortsatt mangler småbarnsplasser har slike muligheter forsvunnet.... Kan jo selvfølgelig forandre seg om de plutselig har plasser "til overs".

Håper det ordner seg for dere, må jo bare ta de telefonene man kan for å finne ut av det!

Her i stavanger/sola får man ikke søkt om såkalt permisjon fra barnehagen, spurte selv da jeg tok permisjon fra skolen og egentligt ikke så vitsen med og ha henne i barnehage når vi kunne kose oss hjemme og finne på ting med venner og åpen barnehage og slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...