Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 21. april 2011 #1 Skrevet 21. april 2011 hvordan startet fødslenederes??? Konstante murringer?? takvise murringer??kynnere?? vannavgang?? hvor fort føder dere?? var dere noen gang i tvil om at det var startet osv...??? Hadde dere diare på forhand?? Jegsitter her å troregentlig ikke fødselen er i gang, men siden jeg er moden så begynner jeg jo å tenke på det. Jeg har jo hele tiden slitt med disse murringene og kynnerene.Føler at i kveld har noen murringervert litt annereledes,samme med kynnere. men samtidig kan det være at jeg føler det sånn fordi jeg vet jeg er moden og livredd for å ikkerekke sykehuset. jeg blir helt gal a dette opplegget.Begynnteå kjenne etter hvorofte jeg haddekynnere på mandag, har hatt det ca hver 15 min døgnet rundt. er stort sett det samme nå også, men avog tilhvert 10 min. Murringene føler jeg er mer eller mindre konstante. har lsyt til å ringe vakthavnede jordmor påden øyen, men følerdet er for drastisk. Vil berre hatt henneforå kjenne etter om det har skjedd noeder
Caroline89 Skrevet 21. april 2011 #2 Skrevet 21. april 2011 Mener å huske at det startet med svake rier som kom tettere og tettere. Da det var 5 minutter mellom, reiste vi inn, fikk beskjed om å reise hjem, for det kom til å ta tid (hadde 1-2 cm). Var hjemme den natten, reiste inn dagen etter, og fikk sove på sykehuset. Hun kom neste kveld igjen ;-) Da det først startet, var jeg ikke i tvil, det var noe helt annet enn masrier (som jeg også hadde mye av). Det var vondere og de ga seg ikke :-) Lykke til! :-)
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 21. april 2011 #3 Skrevet 21. april 2011 Hm slimproppen gikk enten dagen før eller samme dag. Hadde takk lakserolje som gjor at den gikk og så kom svake kynnere/rier som kom regelmessig med 5 min mellomrom. De holdt på en del timer men ga seg ved en dysj (5 tiden) så etter jeg la meg ca halv 1 så våkna jeg hvert tiende minutt og måtte tisse hver gang jeg våkna. Da var det i gang og da var det så vondt at jeg nesten krøp på badegulvet. Hadde 4 cm åpning når jeg kom inn litt etter:)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 21. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2011 hvordan opplever du dine maserier?? Jeg venter mitt tredjebarn. I første svangerskap var jeg plaget med MYE kynnere. etter sex 14 dager før termin fikk jeg som anlig mye kynnere. merket for at det ble vondeå gikk over i rier. andre gang ble jeg satt i gang. også denne gang hadde jeg vert mye plaget med kynnere. nårfødselen startet tok det ikke lange tiden før jeg var ferdig. Nå sitter jeg er med små murringersom jeg har gkort de siste mnd, er det dette som er maserier?? de bygger seg ikke opp, er berre konstante
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 22. april 2011 #5 Skrevet 22. april 2011 Her startet det med at slimproppen gikk over to dager også tredje dagen kom vonde kynnere som etterhvert ble rier på kveldstid. Dro inn på sykehuset i 23.00 - tiden og hadde 4cm åpning. Guttungen var ute 05.25 Blir spennende hvordan det starter denne gangen Har vondere kynnere denne gangen og har trodd fødselen skulle starte også fordi de gjorde så veldig vondt og de kom regelmessig men de dabbet av etterhvert. Masse lykke til!
Lemonia Skrevet 22. april 2011 #6 Skrevet 22. april 2011 Første gang hadde jeg ingen som helst tegn før fødselen startet med spontan vannavgang tidlig om morgenen en uke før termin. Hadde ingen rier. Et døgn etter startet riene. De kom tett og var veldig vonde helt fra start, så det var liten tvil om hva som var i gang. 16 timer fra første ri var babyen født. Andre gang hadde jeg hatt murringer, kynnere, nedpress og diverse andre plager flere uker før fødselen. Fordi jeg ikke får gå over termin pga risikosvangerskap skulle jeg settes i gang på termindagen. Jeg var såpass moden at de kunne starte med å ta vannet og riene startet en halvtime senere. To timer fra første ri var babyen født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå