Gå til innhold

Er det noen som jobber i hjemmetjenesten her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg jobber i hjemmesykepleien og har gjort det i 10 år.

Høyt tempo,nye utfodringer hver dag,selvstendig er et must,da du ofte kommer alene hjem til brukere. Du har hele spekteret....dvs demente,psykiatri,rus,barn,gamle,sure,glade,dødende, og ikke minst pårørende oppi det hele.

Så har du dokumentasjon,samarbeid med leger,fysio,sykehus,ergo og pårørende. Lister som skal skrives på gerica og mange kollegaer å forholde deg til.

Spennende og jeg kan garantere deg at du ikke kommer til å oppleve en arb dag som går sakte :o) lykke til

Det vanliger er tre opplæringsvakter. To på dagtid og en på kveld. Du rekker ikke igjennom alle brukerne på disse dagene. Men hos oss er vi veldig flinke (syntes jeg,hehe) til å fortelle litt om hver bruker før du reiser ut. Og det er lov å spørre :)

Hver morgen får du din egen liste over de du skal til. Der står det på hver enkelt hva du skal gjøre. Du får også en liste over hvilken tlf dine kollegaer har slik at du lett kan få kontakt dersom du lurer på noe.

Dette er selvfølgelig slik vi har det da....

De fleste kommuner har begynnt med et nytt system hvor vi bruker tlf og logger oss inn på gerica. På denne måten skal mann kunne lese tiltaksplaner mens du er inne hos hver enkelt. Vi er i gang og det blir nok supert. Men foreløpig har vi listene enda og de er gode å ha. PDA heter dette.

Det kommer til å gå fint.

Stor kommune du begynner i eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...