Gå til innhold

Mannen min kaster ting på meg

Anbefalte innlegg

Mannen min kaster ting på/ etter meg når han er forbanna. Jeg har blitt lagt i bakken tre ganger når jeg "ikke forstår at jeg ikke må mase mer" (i en krangel). Det verste var en gang han "lata som" at han skulle dra til meg med knyttneven. Han sa at "neste gang går den rett inn". Jeg vet at det er feil, men jeg får ikke gjort noe med det likevel.. Han viser ingen tegn til anger etter disse episodene, det går bare over på en måte. Det er jo ikke sånn at han slår meg. Jeg kjenner at jeg får en hard, kald klump i magen etter det har skjedd.

Noen som opplevd lignende? Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143158925-mannen-min-kaster-ting-p%C3%A5-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal bestille time på familievernkontoret og forlange at han blir med dit. Han må få høre fra en tredjeperson at dette ikke er greit, han må få tilbud om sinnemestringskurs og evt terapi.

Om han nekter går du rett og slett fra han!

Det er helt umulig å leve godt i et forhold hvor den ene er redd den andre. Skal du aldri kunne si meningen din, bli sinna eller være litt urimelig iblant fordi du er redd for reaksjonen hans? Det er ikke et likeverdig forhold hvor man behandler hverandre med kjærlighet og respekt. Det er faktisk det minste du kan forlange for deg selv om barna dine!

Søk hjelp!

Det er starten før han virkelig begynner å slå deg fysisk.

Gå fra ham NÅ!! , du får han aldri med til å søke hjelp.

Etter han har begynt med slagene,kommer han til å love deg mange grønne skoger at det aldri skal skje igjen når den tiden kommer.

Selv om han ikke slår er dette likevel trusler og en form for vold, du blir redd/usikker og synes det er ubehagelig - slik skal man IKKE ha det. Greit å tenke at det ikke er så farlig og at man ikke vil overdrive problemet, og tiden går....men synes ikke slik oppførsel kan forsvares på noe måte og det må heller ikke du.. Han må forstå at han trenger hjelp, og det bør bli bedre/bra ganske raskt, dersom ikke han ser dette selv og gjør noe bør du ikke bruke mere tid av ditt liv på denne mannen...uansett barn eller ikke.

Det er min mening i alle fall!

Håper virkelig det ordner seg for dere - lykke til!

Annonse

Hvis han ikke viser tegn til anger eller ber om unnskyldning, da er det på tide å pakke og dra. Fyren må jo være psykisk ustabil.

Ville hatt noen tilstede, når du lanserer at det er nok. I tilfelle han gjør alvor av å "la den gå rett inn".

Herregud HI, våkne..

Ja, jeg vet vel egentlig at jeg må ta et oppgjør og fortelle mannen at han må slutte, ellers flytter jeg. Jeg har begynt å tro at det er sånn det er, at dette forholdet er sånn. Det er jo "noe med alle", men innerst inne vet jeg jo at det er feil å ha det sånn. Jeg har det ikke noe bra. Takk for at dere tok dere tid! God påske!

Har du mulighet for å filme han når han mister besinnelsen? Trenger ikke å være Oscar-kvalitet på filmen, lyd gjør mye. Spill det av for han når han er rolig, gjerne med andre tilstede, fx på familievernkontoret.

Uakseptabel oppførsel av en voksen mann som helt sikkert elsker kvinner ...

psykisk vold, gå fra han.

gå til et krisehjem og snakk med de ang hva du skal gjøre videre, slike folk slipper deg ikke så lett.

har opplevd lignende, og kan ærlig si at jeg angrer noe sinsykelig at jeg ikke fikk det anmeldt dagen derpå. har enda ikke gjort noe med det, og plages den dag i dag med at jeg ikke kan gå ut alene. men kastet han på dør i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...