Gå til innhold

<3 Sophia 19.04.11 <3

lillelykkelig ♥ jenten min ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

GUD det er deilig å være ferdig!:D Gleeeed dere jenter! Vannet mitt gikk kl 0400 tirsdag morning. Var på KK kl 0830 da riene var begynt å bli litt ubehagelig, men hadde kun 1 cm..fikk bli igjen 1 time og gå rundt for å se om det hjalp på. Dette hjalp ikke, og det ble satt klyster. Kl 11 ble jeg sjekket igjen, og hadde da 2 cm. Fikk sitte i badekar til kl 12 som var helt utrolig deilig! Jeg smilte og lo med engang jeg kjente at en rie ga seg under hele fødselen, det var ubeskrivelig godt! Jordmoren ristet bare smilende på hodet av det, og syns det visstnok var merkelig fordi hun mente at siden jeg kun var 2 cm og de intense riene kom med 2 min mellomrom, så burde jeg få epidural. Jeg sa ikke nei takk til dette, og den ble satt kl 13. HEAVEN!!. Hun sjekket meg igjen i 1430- tiden, og da hadde jeg gått fra 2cm-5cm! Da begynte panikken å komme, for JEG var ikke klar for å føde! Syns det gikk altfor fort, i hvert fall mtp at nå hadde jeg jo epidural, så da kunne jeg godt lagt der et par timer til!

Det ble vaktskifte, og jeg mistet verdens beste jordmor til verdens beste jordmor nr 2! Hun sjekket meg i 16-tiden, da hadde jeg 7cm og panikken for at det snart var over var sterkere. Ifølge jordmoren ville hun være ute før midnatt, så da var det greit:) Pappaen fikk lov til å kjenne på hodet til babyen siden det var rett innenfor, og det var faktisk jordmoren sitt forslag. Han ble helt i 100 etterpå!:) Plutselig ble riene veldig ubehagelig, og samboers hånd i korsryggen var det eneste håpet jeg hadde for å overleve:p Når 8cm var nådd ville jordmoren ha meg opp i prekestolen og gå så jenten kom seg lengre ned i bekkenet. Det var nok det verste med hele fødselen, å GÅ med de smertene..men det hjalp, for når kl var 1728 fikk jeg lov så smått til å begynne å presse, og kl 1755 var verdens fineste, blåeste jente født! Med navlestrengen slapt hengende rundt halsen, så det tok litt tid før jordmor fikk henne til å skrike. Hun var 2950 gr, 49cm lang og dønn lik sin far!

Hun er verdens snilleste som sover hele tiden, tar pupp når hun må, og griner kun når bleien skal skiftes! Blir litt "klynking" inni mellom fordi hun har såååå lyst på kos hele tiden, og vi som 1.gangs foreldre er jammen lett å lure!

Jeg personlig syns fødselen gikk over all forventning. Pustet og konsentrerte meg gjennom riene uten et eneste hyl. Det er min beste måte å takle smerte på:) Jordmødrene og barnepleierne skrøt masse av meg siden jeg var førstegangs og taklet smertene og press riene bra. Satt utrooolig stor pris på å få høre dette av folk som har peiling, i hvert fall under sånne omstendigheter.

Vi storkoser oss alle 3, og jeg gleder meg suuuuper mye til å trille på tur, og se henne vokse seg enda finere!:)

Lykke til alle sammen, det er en helt SINNSYK opplevelse!:) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse :)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta og vel overstått fødsel!

Så flott at det ble en fin opplevelse! *rørt*

Åh! Som jeg gleder meg til det er min tur!! (selv om det er 3 gangen.. ;p)

Fin dag å føde på 19 april ;) eldste jenta vår ble født da og det er 5 år siden!!! :-O

Lykke til fremover! :D

og ta vare på de små øyeblikkene,det går så fort!!

Skrevet

Gratulerer så mye!

Du høres ut til å ha taklet det hele bra :)

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille :)) Og god påske!

Skrevet

Gratulerer så kjempe masse :)

Skrevet

Gratulere så masse med prinsessa:)

gleder meg bare enda mere til det blir min tur når jeg hører slike historier,og håper mi vil komme ut snart hun og :)

Skrevet

Gratulerer så mye, flott fødehistorie :-)

Skrevet

Så fantastisk!!! Gratulerer så masse :)

Vår lille Sofia kom til verden 18.04.11 og var nesten like stor som deres Sophia - 3192 og 49 cm lang - det var jo litt vittig :)

Kos dere masse denne tiden!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...