Gå til innhold

Overtidskontroll på St Olavs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Terminen min var 20.04, ser det står overtidskontroll 27.04 på papirene mine fra ultralyden. Noen som vet hvor man ringer på St Olavs for å sette opp en slik time? Legen min sa at om ingenting skjedde skulle jeg ringe ned dagen før..

Men ringer jeg føde ekspedisjonen eller et annet nr til Kvinne Barn? Og noen som vet om de kan sette i gang i forbindelse med kontrollen, eller om de normalt venter til neste dag om man vil settes i gang?

Håper lillejenta kommer av seg selv før da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringer ned på poliklinikken på Kvinner Barn senteret så tidlig som mulig etter 08.00 den dagen du skal ha overtidskontroll (eller dagen før), så avtaler dere tidspunkt. Du kan bli satt igang samme dag ja, det ble jeg forrige gang (",) Så ta med bagen i bilen ;o)

Jeg skal inn dit tirsdag morgen hvis han ikke kommer iløpet av påakehelgen (",)

Lykke til!

Skrevet

Du ringer ned på poliklinikken på Kvinner Barn senteret så tidlig som mulig etter 08.00 den dagen du skal ha overtidskontroll (eller dagen før), så avtaler dere tidspunkt. Du kan bli satt igang samme dag ja, det ble jeg forrige gang (",) Så ta med bagen i bilen ;o)

Jeg skal inn dit tirsdag morgen hvis han ikke kommer iløpet av påakehelgen (",)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :)

Lykke til du også!

Skrevet

Du ringer selv St. Olavs de vil helst at du ringer så nærmer kontrollen som mulig (et par dager før). Det nummeret jeg brukte sist var 72 57 57 77, jeg har ikke skrevet på lappen hva det er til... Du skal møte opp på kvinnebarn iallefall.

Vi fikk time på morgenen, da tok de urinprøve, blodtrykk og CTG, mens vi holdt på med CTG fikk jeg spørsmål om jeg ønsket å bli igangsatt. Det ville jeg, og da sa damen at vi ikke trengte å ta ultralyd. Vi ble sendt over på føden, det kom det en lege å undersøkt meg og ga med modningspille. Vi fikk tildelt fødestue som var vårt, når pillen var satt fikk jeg dra hjem å sove (mannen dro på jobb). Fikk beskjed om å komme tilbake etter 6 timer for å sette ny pille. Etter denne pillen ble vi på sykhuset, og fødselen kom så smått i gang. I femtiden lå jeg med min nydlige datter i armene:)

Ta med fødebag på kontroll du hvis du ønsker på bli satt i gang:)

Jeg har termin om firedager å lurer veldig på om denne babyen kommer av seg selv har overtidskontroll 2. mai og da må hun ut;)

Skrevet

De har forresten endret rutinene, så nå får du ikke lov til å dra hjem selv etter første pille er satt (",)

Skrevet

Ok, det høres veldig greit ut! Deilig at vi slipper "å krangle" for å bli satt i gang om vi ønsker det :)

Skrevet

Dere skal være glade for at dere tilhører st olavs.

Her i bodø må man nok KRANGLE i d vide å det brede for å få satt igang fødsel noe før 14 dager over tia,noe som jeg syns er helt absurd.

Så håper lillemor her i magen har vett til å komme litt før eller rundt terminen:)

lykke til til alle dere:)

Skrevet

Takk for det tipset babyfrøken, greit å vite hva som venter;) Bare to årsiden jeg fikk nummer en, så man tenker jo lik som at ting er "likt". Tar meg selv i å telle dager til overtidskontroll og ikke termin. Sa til og med til en venninne her om dagen at termin var om 14 dager (altså overtidskontroll). LOL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...