Gå til innhold

Hcg-verdier etter utskrapning. Hvor lenge positiv test? (Samme som på ufrivillig abort).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk fastslått MA 17. mars i ca uke 8. Legene mente det var svært lite innhold i livmor, og at jeg ville kvitte meg greit med det uten å trenge piller eller utskrapning. Etter å ha blødd i nesten 1 mnd hadde jeg likevel utskrapning forrige torsdag (1 uke siden i dag). Da var hcg 1100, og jeg fikk beskjed om at nå var det jo bare hcg i blodet - det blir ikke produsert noe mer - og at det ville forsvinne relativt kjapt.

I dag, 1 uke etter, tester jeg fortsatt positivt på graviditetstest. Gjør fortsatt litt vondt i livmor, og jeg har blødd hver dag siden utskrapningen. Ingen feber.

Noen som har erfaring på hvor lang tid det tar før hcg blir borte? Halveringstid?

Takknemlig for svar nå midt i påska!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg hadde min MA, og hadde mislykket utskraping, måtte ta abortpille etterpå, kom fortsatt ikke alt ut. Noe som så ut som ett foster kom ut 2,5 mnd etterpå!!! Min hcg sank hver 3 dag. Synker kanskje sakte!

God påske!:)

Skrevet

Hei og takk for svar! Kjempehyggelig å se at det går bra med deg, håper virkelig det klaffer denne gangen.

2,5 mnd synes noe lenge å vente... testen min var fortsatt positiv i dag, og jeg har endel smerter. Blødningen har nesten stoppa opp. Ringte sykehuset og fikk time på gyn pol i morgen ettermiddag, synes det er greit å sjekke at alt er på stell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...