Gå til innhold

Våre freidige leieboere tar seg til rette...

Anbefalte innlegg

Vi fikk nye leieboere ved årsskiftet og vi har hatt en god tone med dem hele veien selv om vi sjelden treffer på dem.

I kontrakten står det at de har tilgang på hage på den siden av hvor de har inngangsdøren sin. Nå har de tatt med seg en DIGER og mindre pen gruppe med hagemøbler og en kjempestor utendørs blomsterkasse og plassert dem i vår hage. Solen forsvinner fra deres hageflekk tidlig på dagen så jeg skjønner at det de ønsker seg er litt sol. Hadde de spurt ville vi selvfølgelig ikke sagt noe på det om de hadde hatt med seg campingstoler og sittet i vår hage for å sole seg, for deretter å ta stolene med seg igjen etterpå.

Men dette synes jeg er så frekt at jeg ikke riktig vet hvordan jeg skal reagere. Og som ikke det var nok, da jeg kom fra jobb i går hadde de hengt klesvasken sin ut på vårt tørkestativ i hagen.

Jeg ønsker ikke å skape dårlig stemning men må si fra til dem at dette må de fjerne. Jeg skjønner ikke hvorfor men jeg er redd for å bli sett på som sær og slem. Hvordan ville dere grepet an dette?

Fortsetter under...

Her tror jeg du må si det som det er. At det er deres plass og de har sin plass ved inngangsdøren. MEN at de selvfølgelig kan få sitte å sole seg med en stol og annen for så å fjerne den igjen når de går inn igjen!

Gi beskjed med en gang at avtalen var at de kan bruke hagen ved inngangsdøra og at de ikke har anledning til å bruke din hage.

Si fra med en gang så det ikke går for langt og ikke si at de bruke din hage nå og da for det kommer mest sannsynligvis til å utvikle seg til å bli hver dag i din hage og da har du igjen et problem.

Vær hyggelig, men vis bestemt til kontakten.

Hvis de har dem der fast, må de jo regne med at dere også bruker møblene. Kanskje de har satt dem der fordi det ikke var noen møbler fra før?

Hvis huseier har et fjongt hagemøblement hun ønsker å bruke, må jo det ha forrang.

Annonse

Neida, vi har våre eget møbler på vår terrasse som er rett bortenfor der de har satt opp sitt.

De har plassert det mellom frukttrærne våre, der barna pleier å løpe og leke.

Nei jeg kjenner at jeg må snakke med dem straks de kommer hjem, de er borte i dag tror jeg. Begynner å irritere meg mer enn nødvendig.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...