Gå til innhold

Da står vi med to navn igjen- Jakob eller Fredrik ?! Stem kjære dere!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

uten tvil, Fredrik!! Et flott og sterkt navn som passer enhver alder. En nydelig 2åring, en kvisete 15åring, en ung mann på 23 og på en gammel mann på 97. Like flott uansett;)

Jakob er også flott men litt mer "pinglete" enn Fredrik.

Jeg liker Fredrik best, men det er brukt en del her, så derfor brukte ikke vi det. Jakob er også fint og ikke så mye brukt, så hvis dere liker navnene like godt, ville jeg brukt det. Uansett ville jeg ikke bestemt meg for navn før babyen kom, for jeg tror ikke at Fredrik og Jakob passer til den samme babyen:-)

Annonse

Da er det vanskeligere. På våre to sønner har det egentlig ikke vært noe problem å se hvilket av de aktuelle navnene som har passet. Med yngstemann tok det meg bare noen dager å bli vant til det navnet, for det var egentlig et navn jeg ikke syns var veldig aktuelt før han kom:-)

inbiller meg at en Fredrik er litt mer "rampete" skøyeraktig ann en jakob som jeg ser for meg som en snill og lydig en.

liker begge navnene jeg da og når jeg skriver rampete mener jeg det ikke negativt men en kreativ en.

gode navn begge to. hvordan er denne gutten da virker han nyskjerrig? eller er han mer rolig? kansje det kan være en måte å velgenavnet på.

Jakob passer kanskje best siden han så langt er snill og rolig ;-)

navnet Jakob har bare dukket opp de siste dagene, navnet har ikke vært på listen, det ha derimot Fredrik vært hele tiden. Vanskelig...

Annonse

Fredrik syns jeg er penest, kjenner en del Fredriker og de er alle så gode snille gutter/menn...

Jacob forbinner jeg med litt sånn "dumme" folk desverre, men det er jo alt etter hvem man forbinder navnet med..men har aldri likt Jacob - minner meg om et papegøyenavn.. om du skal ha Jacob så tenk også på at mange kommer til å uttale det JakoP, og det er jo ikke så pent..også kommer fort erting.. var en Jacob i barnehagen til dattern min som het det og der fløy ungene og sa JAcop - neicop -jacop-neicop...

Fredrik :) Fordi min mellomste heter det :) Men det kan stemme med det at Fredrik'er er rampete, ja... Samtidig er de uskyldig rampete og bare gode og snille inni :)))

Har aldri angret på valget, verre er det tredje gangne nå - skjønner veldig godt dilemma ditt :)

Hva med å ta en trekning? Og kjenne hva du føler når du har trukket?

Synes motsatt jeg.. Synes Jakob er litt rampete og Fredrik er en sånn glattsleika pappagutt med midtskill og cardigan.. Hehe. Hvis du ikke allerede skjønte det, så liker jeg Jakob best :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...