Gå til innhold

Har man et alkoholproblem om man drikker hver dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I mine øyne har man et problem med alkohol om man må drikke hver dag og spesielt hvis man må drikke hver dag for å få roen i kroppen, klare å gjennomføre ting, drikker rødvin kl 16 til middag på en hverdag med ungene til stede etc.

Annonse

Hvis man MÅ for å få slappe av, kose seg osv. Om man kan la være, uten problemer i en måneds tid ( ikke bare si det, men faktisk gjøre det!), så nei.

MEN, om man fint kan la være men allikevel velger å bli hjemme for å drikke istedenfor å dra på besøk, gå på kino, ha venner av barna på overnatting, osv slik at alkoholen har høyest prioritet, da har man et alkoholproblem. Ikke nødvendigvis i form av avhengighet, men fordi den blir tillagt stor vekt og verdi, og påvirker livet til vedkommende og de rundt på en måte som ikke er udelt positiv.

Hvis man MÅ ha det så. Ellers går det fint an å ta seg et glass eller to - og noen ganger 5 hver dag uten å være alkoholiker.

Jeg har forøvrig aldri skjønt vitsen med å drikke det hver dag, men så er jo jeg vokst opp med alkohol kun til spesielle anledninger og ferieturer.Er hvertfall da jeg drikker selv.

Sambo drikker oftere. Nesten hver dag hvis han ikke skal kjøre bil eller være alene med barna. Gjerne bare et kvart glass med vin eller litt whiskey nederst i et glass. For han er det som sjokolade for meg. Jeg ønsker meg egentlig en uten kalorier, men finnes ikke. Han ønsker seg en god alkoholfri vin men det finnes ikke heller :)

Hvis det er det første man tenker på før man står opp, og det siste man tenker på før man legger seg. Så vil jeg nok si, at man har et alkohol problem ja.

Jeg har faktisk vært sammen med en slik mann. Etter han selv så hadde ikke han noe alkohol problem. Men, etter å ha så mye med det å gjort opp gjennom årene, så vet nå jeg veldig godt hva en alkoholiker er.

Han måtte ha noe hver dag, det var ikke snakk om kun et glass. Av og til gikk det ned en hel kartong med vin. Han drakk nå mest øl, men de kommer også i forskjellige strs. Hans holdning var, at han måtte bare ha. Han klarte seg aldri uten en eneste dag. Med barn, går det dårlig i sammen. Men, for han så var ikke det noen hindring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...