Gå til innhold

Trøblete innføring av grøt. Tips mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har drevet med innføring av grøt i 4 uker nå og lillegutt kniper fortsatt igjen munnen :o( Jeg har forsøkt ulike typer grøt og blandet med ulike typer fruktmoser, men munnen er lukket og armene går som trommestikker så jeg har grøt/fruktmos OVERALT etterpå :o/ Har prøvd med grønnsaker også, med samme resultat.

Det hører med til historien at han etter to uker med prøving, endelig begynte å gape høyt og smatta i seg som bare det. Men så fikk han ørebetennelse, og munnen lukket seg igjen. Det var sikkert litt vondt å svelge. Men nå er han frisk igjen, men han vil likevel ikke ha mat.

Han er 6 mnd og en stor gutt, så mat trenger han jo... Føler jeg pupper til den store gullmedaljen for å tilfredstille sulten hans. Ammer også x antall ganger om natten...

Noen andre som har hatt en laaang tilvenning til grøt?

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hei, vet ikke om d er noen trøst ,men min elste spiste ikke grøt før han var nesten 1 år. Han levde på pupp og fruktmos. Han like aldri grøt noe særlig. Men syntes brød var bedre. Men har du prøvd vellig? D er en del som synes d er godt på flaske. Hvis han spiser d blir han god og mett til natta. Misunner deg ikke all den natt ammingen. Men hvis du klarer prøv å trappe ned om natta. Jeg hadde d sån sist og han krevde bare mere og mer om natta så jeg fikk null søvn selv etter jeg var tilbake i jobb.

Vel ikke så mye tips men du finner nok noe han spiser snart;o)

Skrevet

Hei!

Takk for svar!

Nei velling har jeg ikke prøvd. Det må prøves etterpå... Er det tyntblandet grøt? Kan prøve å gi han det på tutekopp (tar ikke flaske)

Skrevet

Ja d er tynn grøtt. Helt flytende. Vi kjøpte vellingen i sverige synes den ble mere flytende og lettere og få ned. Jeg blannet også en skje med velling i melka i perioder han ikke ville spise. Har sett de har velling på meny i

Skrevet

La grøten vente litt og gi mos av frukt/grønnsaker isteden :)

søtpotetmos og kålrabimos pleier å være en slager. Gulrot, potet, eple, banan, avocado....

Veldig lett å lage selv :)

Skrevet

Jeg fikk heller ikke i førstemann grøt. Etter å ha prøvd å blande den ut, velling, flere typer osv ga jeg opp og begynte å gi henne brødskiver istedenfor. Det slukte hun rått. Små biter med leverpostei. Etterhvert, når hun var rundt en 8 - 9 måneder begynte hun med grøt :-)

Skrevet

Tusen takk for svar dere!

Idag fikk jeg faktisk i han en halv porsjon grøt med blåbærmos :o) Første gang! Sørget for at han var skikkelig sulten og da gikk det ned gitt...

Skal prøve litt med brødskive i morgen formiddag også tenkte jeg. Kan man begynne med pålegg med en gang, eller bør man gi kun brød i starten?

Skrevet

Litt sent svar, men jeg hadde på leverpostei i starten :-) Vet ikke hva som er anbefalt, men jenta mi tok i alle fall ikke skade av det :-)

Skrevet

Vår nr 2 brukte ca to måneder på sin første grøtpakke... Den fulle porsjonen som står på pakka har ingen av våre noensinne spist. Men, jenta ville spise selv og vi må lage mat hun selv kan putte i munnen. Da funker det:) Hun får "pinner" av paprika, tomatbåt, eplebåt, kokte gulrotpinner, broccolidusk, kokte potetbåter, pastaskruer osv Jeg har også hørt om andre barn som ikke synes om å bli mata. Det er litt styrete, men det ter jo tross alt den veien de skal tenker jeg. Ville jo vært verre om ho bare ville hatt grøt og aldri ordentlig mat:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...