Gå til innhold

Ammeskjold...

ღPrinsesse&Prinsemammaღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har født for 3 dager siden, og er super sår på brystvortene. Han har sugt litt skjevt ser jeg jo. Så kjøpte Ammeskjold, og bruker dem nå. Vet d ikke anbefales, men d virker kjempe bra! Han spiser som bare det, og jeg får leget brystvortene litt. Men lurte på om noen hadde erfaring ved for lang bruk for eksempel? Noen som har fått ammingen ødelagt, eller noen som har brukt over lang tid og det har funket fint? Har jo planer om å slutte å bruke dem når sårene på vorte er vekk, men nå orker jeg ikke tanken på å ikke bruke dem!:( var slik med storesøster også...

Å da kunne jeg slutte å bruke dem etterhvert..

På forhånd takk for svar!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en liten gutt som har rukket å bli 5,5 mnd nå (hjelpes!). Jeg ble også supersår i starten av ammingen og begynte å bruke skjold etter 1 uke. Dessverre nektet han å ta brystet uten skjoldene, da brystvortene var tilhelet. Så jeg har måtte fortsette å bruke de.

Det er jo litt styrete i.f.t at de må kokes/vaskes etter hvert bruk, men uten dem hadde jeg ikke kunnet amme han. Så alt, i alt, er jeg glad de finnes! :) Han har hele veien lagt på seg som han skal og har fått det han trenger av melk (det sies jo at babyen ikke får nok melk når man bruker skjold. Men det stemme rikke her hvertfall).

Hva om du forsøker å avvenne et bryst av gangen, så han får vanlig bryst på en side? kanskje du ikke faller i samme felle som meg da?

Går det ikke, så er det ikke verdens undergang! Jeg har kjøpt 3 par med skjold og har et par fast i stelleveska, et par på soverommet og et i stua! :) Må man, så må man! Det viktigste er jo at han får morsmelk, og at dere sammen får kosen ved ammingen! Lykke til! :)

Skrevet

Jeg brukte ammeskjold i en drøy måned med begge ungene, og ingen av dem hadde problemer med å amme rett på puppen etterpå. Varierer nok veldig fra barn til barn.

Skrevet

Jeg fikk ikke eldste jenta mi til å suge før jeg prøvde ammeskjold. Brukte de i nesten 9 mnd.

Skrevet

Som Lissi her kom lillejenta mi ut med litt sugeproblemer, og hun fikk ikke til å ta pupp før hun først fikk en smokk - litt pumpet mel gjennom en tåteflaskeoverdel - og så tilslutt drakk hun med et ammeskjold. Dette skjedde vel dag 2 etter hun ble født, så det var tydelig at de fleste barnepleierne ikke ville at vi skulle vite om ammeskjoldet.

Nå er hun 5 og en halv uke og vokser kjempebra. Spiser enda med skjoldet, for uten blir hun kjempesinna (har fått henne til å ta puppen tre ganger uten, men det er en kamp som virkelig ikke er verdt det for hun er enda ganske liten og er veeeldig utålmodig når det kommer til mating) men vi får det til helt fint. Etter hvert har jeg tenkt til å venne henne av med det, men det er ikke noe vi stresser med, siden hun spiser så godt, er en fornøyd unge og produksjonen min ikke ser ut til å lide. Det er selvfølgelig et pes med steriliseringen og det blir litt ekstra grising med matfatet, men jeg er bare glad hun spiser jeg!

Tror de fleste babyer som ikke MÅTTE ha skjoldene er ganske lette å avvenne så du skal ikke bekymre deg for mye. En ting du kan prøve senere er å klippe vekk deler av skjoldet sakte men sikkert, for da kan prosessen gå naturlig.

Skrevet

Og det at babyen ikke får i seg nok mat med skjoldet er BARE tull i noen tilfeller altså! Her veide de henne før og etter mating, og siste dag på barsel da hun var fire dager gammel fikk hun jaggu i seg 98 ml melk på en mating! Det er MYE for en helt nyfødt!

Skrevet

Har brukt ammeskjold i 5,5 mnd nå, klarte ikke å få riktig sugetak og så prøvde vi vel aldri seriøst å slutte. Har masse melk og synes ikke det er så veldig mye stress :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...