Gå til innhold

Lilleprinsen vår ble født 7 april 3 uker før terminen! :-) <3

JenteOgGutterMamma!

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor 4 april og sjekket modning da jeg har hatt 3 styrtfødsler og har født i sykebilen og har minimum 2 1/2 times kjøring til sykehus! Jordmor sa at jeg begynte å bli moden men trodde at jeg kom til å gå noen dager til da jeg hadde litt over 3 uker til termin!

Om kvelden trodde jeg at jeg hadde litt fostervannslekkasje og ringte til jordmor som igjen ringte til sykehuset for å komme inn til sjekk, fikk beskjed at dei ikke trodde det var fostervann men en falsk vannhinneavgang....men jeg skulle være på sykehuset til fødselen var over!

Skulle være på pasienthotellet til fødselen startet og både mannen min og minsten på nesten 20 mnd var der for vi kunne ikke hjem for fødselen kunne starte når som helst!

Om formiddagen torsdag 7 april så syntes jeg at jeg fikk noen sterke kynnere, men siden vi hadde tenkt oss ut så ville jeg opp på føden for å få sjekket om det var noen åpning for jeg har jo hatt styrtfødsler før og jeg kjenner ikke forskjell på sterke kynnere og rier....da jordmor sjekket åpning hadde jeg 6 cm!!!

Satt med regisrering som viste rier og ikke kynnere og fikk raskt en fødestue!

Gikk og ruslet oppe og så på at jordmor pakket ut og ordnet til fødsel og lillegutt vi hadde med fikk låne noen leker i tillegg til dei vi selv hadde med for vi hadde jo ingen til å passe han når vi ikke fikk hjem før fødsel, dette gjorde at det ble en god stemning med mye latter og hjemmefølelse! ;-)

Etter 1 time ville jordmor sjekke om det hadde blitt noe mer åpning og da hadde jeg allerede 9 cm og jeg hadde ennå ikke hatt skikkelig vondt!!!

Jordmor trodde nesten ikke at det kunne være sant for hun sa at hun så jo ikke på meg at jeg hadde rier og noe slik hadde hun ikke opplevd før!!! ;-)

Hun sa at hun kunne ta vannet, men jeg hadde jo ikke spesiellt vondt så jeg ville helst vente og se om det gikk av seg selv, og brukte lystgassen på dei siste riene til jeg sa at jordmor like godt kunne ta vannet og da kom lilleprinsen på 2 pressrier!!! :-)

Kjempelett og god fødselsopplevelse og siden lillegutt på 20 mnd var med så ble det endel latter og morro og alt var så naturlig og nesten litt hjemmekoselig! :-)

Lillprinsen var 3080 gram og 50 cm lang og helt nydelig! :-) <3

Han var slettes ikke så liten selv om han var født 3 uker før terminen og nå bare storkoser vi oss hjemme om dagen og nyyter barselstiden og våren! :-)

Det er nesten litt sårt og tenke på at dette kanskje var siste gangen jeg fødte for alt er så stort og den lykken man føler når man har født et friskt og nydelig barn er bare helt enorm at jeg gjerne kunne gjerne født et barn om dagen bare for å ha følt den lykkefølelsen om og om igjen!!!

Vil ønske alle dere andre som er gravide masse lykke til med resten av svangerskapet og fødselen, og hvem vet kanskje om naturen vil det så blir jeg medlem av gravid moden alder om 1 års tid igjen! ;-)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...