Gå til innhold

Akkurar nå ser eg ikkje for meg at ting blir bedre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ein gutt på snart 5 å ein hall måne, han e ein super blie å kjekke gutt så aldri grine eller e misfornøyd me noe om dagen. Kjempe goe rutinger på soving og det e aldri noe problem å få han te å sova. Men så snart kl blir 20 og han e go å mett å ska te å sova... ja då e det andre boller. sovne kanskje greit, men så går det alt fra et kvarter te ein time å han våkne igjen. snakk om hyl skriking altså. Me skjønne ingenting av ka det e han grine for, å ikkje vett me kossen me ska få orden på det. einaste me vett e at me må bytta på å ta han, for ellers blir me jo tussete begge to... Skikkelig slitsomt, å e nå bekymra for ferien te sommaren. ikkje akkurat så kjekt å stå inne på et rom om kvelden for at han ska sove...

har sagt at ting blir jo bedre i snart tri månar nå, men kan ikkje skryta av for mye forbedring altså...

Han må byssas i søvn, å av å te når me holde han så sparke han i fra å skikkelig kjempe imot. Då blir det jaffal tongt å holla.

Noen så kan sei at det virkelig går over..... ?? Please! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt om dette hjelper, men.......

Har ei tulle på fire mnd som også måtte bysses i søvn. Det begynte å bli tungt, og tok ofte lang tid fordi når hun ikke fikk sove med en gang ble det mye skriking og så gjorde hun seg lys våken igjen.

Å trille i vogna så hun sovnet hjalp ikke. Men så prøvde jeg å trille fram og tilbake over dørterskelen, i steden for på slette golvet. Med teppe forran så hun ikke fikk se ut.

Nå sovner hun som regel mye fortere.

Koseklut kjøpte jeg også til henne, som hun kan gni godt opp i nesa :)

Vet ikke om det hjelper dere, men kanskje dere kan slippe å bysse iallfall??

Håper det blir bedre for dere snart!!! Klem

Skrevet

Legg han tidligere, senest 19. Ikke la han sove etter 15.30 på ettermiddag. og slutt å bysse han i søvn. Når han er lagt for kvelden bør han bli i sengen til han skal stå opp, gå heller inn til han og si rolig at det er natt og stryk på han. Han vil da raskt, etter noen dager, forstå at det ikke er noe poeng i å hyle og forhåpentligvis sove sammenhengende. Men da må dere være konsekvente, og aldri ta han opp (hvis ikke han er syk da)

Skrevet

Det kan nok hende at han våkner fordi han merker at byssingen har stoppet (kalles søvnassosiasjon, les mer her http://sovlillebaby.com/assosiasjon.htm ), men min eldste våknet også sånn som din, hver eneste kveld, selv om hun sovnet av seg selv og ikke ble båret eller bysset i søvn. De skifter som regel fra dyp søvn til lett søvn etter ca 30-45 min, og denne overgangen kan være vanskelig for mange babyer, og de vil da skrike og trenge hjelp for å komme seg over "kneika". Så det å være "konsekvent" og bare la dem skrike ville ikke funka her i heimen ihvertfall, siden hun fortsatt var i halvsøvne og slettes ikke skrek med vilje eller for å være vanskelig.

Skrevet

De aller fleste barn vil sove bedre hvis de vennes av med å bli bysset eller bli ammet i søvn. Men det finnes jo alltid unntak, men det er jo fornuftig å prøve noe som hjelper for de aller fleste. Men hvis det ikke kom tydelig fram mener jeg ikke at han bare skal skrive seg i søvn igjen, men at dere skal være hos han men ikke ta han opp.

En annen og vanlig grunn til at mange våkner etter 30-50 minutter er at de er overtrøtte.

Det finnes også mye litteratur om dette, som sikkert er vel så bra som å høre på noen folks meninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...