Gå til innhold

Vekker lillemor for amming før jeg legger meg. Synspunkter ønsker :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer datteren min på 2 mnd. Hun har en veldig fin rytme med 7 måltider pr døgn til ca samme klokkeslett hver dag. Om kvelden ammer jeg omkring kl 18.30, deretter kveldsstell og pysj. Så sover hun i vognbagen i stua, og jeg pleier å vekke henne litt etter kl 22 for å amme, legger henne i sengen sin og så legger jeg meg. Hun våkner for amming ca kl 03, og deretter ca kl 07. Veldig behagelig for meg med bare 1 amming om natten... har en tanke om at det aller beste vile være å la henne styre det hele helt selv, og ikke vekke henne. Prøvde det for 1 uke siden, og da våknet hun rundt midnatt og kl 05. Ettersom vi har en gutt på 2,5 år er det ikke veldig gunstig for meg å sove ut om morgenen, derfor ble denne natten mer "upraktisk" for meg enn om jeg vekker henne før jeg legger meg. Kan legge til at hun er enkel å legge, og sovner raskt i sengen sin.

Hva gjør dere andre som ammer? Dumt å vekke henne?

Jammen er det mye man skal gruble på.... ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det er en rytme du kan leve med og hun virker fornøyd så høres det da helt strålende ut :) Ihvertfall når hun har lett for å falle til ro igjen etter matingen.

Skrevet

Så fine rutiner dere har fått allerede, Lillepusen- høres deilig ut=) Jeg ville så absolutt ha vekket henne slik som du gjør nå, hvis det funker fint for dere alle, så hvorfor ikke? Her er det dåååårlig nattesøvn for tida, har vært mange nye tenner og nå sykdom på gang, så jeg lengter faktisk litt tilbake til de gamle, gode nyfødttider der hun stort sett bare sov og spiste seg gjennom døgnet :P

Skrevet

Jeg gjør akkurat det samme som deg. Min er 4 mnd nå. Har forsøkt et par ganger å la han sove, men ender da opp som du sier, med mat kl 01 og kl 05.. Og det orker jeg ikke. Så jeg vekker han kl 23.

Skrevet

Tusen takk for svar, dere :) Da fortsetter jeg å vekke med god samvittighet ;-)

Hvorfor får jeg bare frem 3 svarinnlegg, når det står 5 innlegg på hovedsiden, tro??

Skrevet

Her legger meg mini i min seng kl 19... da jeg legger meg legger jeg bare puppen inntil og da tar han tak med en gang og spiser før jeg lemper han over i sin seng.. kan vel nesten si han spiser i søvne.. hehe.. men jeg tror nok jeg ville fortsatt den rutinen der.. får bare håpe for din del at den fortsetter slik, for de går jo litt opp og ned og frem og tilbake :)

Skrevet

Så lenge alle kan leve med den løsningen så ser jeg ikke noen grunn til å ikke fortsette med den. :)

Skrevet

Min er 4 mnd, men har brukt denne måten siden fødselen.

Han legger seg normalt i 21.00 tiden. Jeg legger meg ca 01.00 og vekker han for skifte av bleie og pupp. Så sover han til 06.30. Litt pupp og sover videre til 07.30. Står opp.

Hvis jeg ikke vekker han, våkner han rundt 03.00 for pupp. Og deretter ca 05.00, og ut-tisset. Opp å skifte bleie og nattdrakt. Og da er jeg som regel dødtrøtt, øynene svir! Så sover han til ca 07.30. Står opp.

Jeg har ikke spurt noen om jeg gjør noe rett, jeg bare gjør det som gagner oss begge best. Jeg mener du kan holde på den metoden som passer dere best, jeg:)

Han gråter aldri bare smiler så jeg føler ikke jeg gjør noe slemt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...