Gå til innhold

Hundeeiere.. Hvor mange turer går du med hunden hverdag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ingen... Har tre hunder, som alle er med når vi er på fjellturer, eller lengre turer i skogen for eksempel. Men vi går ikke tur fr å gå tur med hundene!

Derimot har de en STOR hundegård som de løper i, og får minst en økt løse i hagen (har stor hage også) hver dag. Da får de løpt og rast fra seg der! :D Skjønner meg ikke på folk i leiligheter eller byområder som vil ha hund jeg da. -Vi bor på landet

Hva er det du ikke skjønner?

Finnes hager her også. Vi har en temmelig stor en, skjønt vi deler den med andre-etasjen. Men hun vil bare ha ene kortveggen til å plante blomster i :o)

Jeg har ønsket meg hund nesten ti år, og endelig gikk sambo med på å skaffe en.

aha! Stor hundegård høres ikke dumt ut!

Her har vi to hunder, den ene har pleid å stått i en hundegård men den er nå ødelagt..

Så ville bare høre med dere hvor lenge dere går tur! :)

Idag har jeg gått i overkant 3 timer :) Og ville bare høre om det var for lite..

Takktakk, alle sammen :D

HI.

Annonse

TIl vanlig prøver jeg 3 turer hver dag, men blir ofte bare 2.. En liten en på morran før jobb, en lang tur der hunden får løpe litt etter middag, og så prøver jeg å lufte henne før jeg legger meg, men må innrømme at noen kvelder blir det bare lufting i hagen på kvelden. Hunden får være ute i bånd i hagen så mye hun vil når jeg er hjemme i tillegg til tur.

Nå har jeg en del bekkenrelaterte smerter og mer av tur gåingen faller på mannen min, så det blir litt kortere ettermiddagsturer nå. Håper jeg er av de heldige som ikke har så vondt i bekkenet etter ungen er ute så jeg får gått mye tur med hund og barnevogn!

De har stor glede av hundegården sin! Er vel på ca 50 m2 nå, men skal utvides med ca 25 m2 til så fort bakken tiner skikkelig så vi får ned sye stolper! Og så har de hundehus, tilgang på friskt vann og jeg har store planer om å plante et par-tre litt større trær der i løpet av våren, for å gi litt mer skygge og ly. (må bare få ut en baby fra magen først, så det blir litt lettere å bevege seg!!)

Hun får en lang tur hver dag, ca. 1-1,5 times tur.

Men det blir flere lufteturer for å tisse i løpet av dagen. Både morgen, etter jobb og før sengetid. Den lange turen blir etter middag.

Hunden vår er altså ute for å tisse flere ganger i løpet av et døgn, men det blir altså en langtur i løpet av kvelden.

Skjønner deg ikke på de som bor i leilighet? vi bor i leilighet, er da mye ute, bor to minutter unna foreldrene mine med stor hage, vi er der mye uansett så hunden får kost seg der masse:)

...Uansett! Hah. To lufteturer etter mat og så to lange turer:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...