Gå til innhold

Oppgitt over biomor..

Anbefalte innlegg

Nå fikk vi nettopp levert mine to bonusbarn på døra før vi skal på påskeferie i morgen tidlig. Begge barna var veldig opptatt av at biomor måtte låne gardintrappa vår, noe vi fikk ordnet. I det hun er på vei ut døra forteller eldste guttet at han har fått brennkopper, noe biomor faktisk glemte å informere om, det var visst viktigere med gardintrappa!! Vi får da en syk gutt levert på døra sent på kvelden som trenger behandling man må på apoteket for å få tak i og apoteket er stengt til lørdag! Det står også på nettet av man skal kontakte lege. Biomor har visst hatt det for travelt til å ta med gutten til legen, og får travelt til å dra innom apoteket for å kjøpe det som trengs, og for travelt til å ringe oss så vi kunne reist på apoteket (for jeg skulle klart å dra innom selv om jeg har hatt mye å gjøre i dag). Det tar jo bare litt over en time å kjøre til døgnåpent apotek i oslo, så nå skal jeg på kjøretur, mens mannen blir hjemme med barna. Bare glad det ikke er farlig for gravide! Blir nok heller ingen hyttetur da det ikke er vann på hytta, og man må jo være svært renslig for å forhindre smitte.. Så det var den påskeferien!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143157364-oppgitt-over-biomor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes apotek som er åpne utenom vanlig åpningstid, ihvertfall i de større byene! Og du kan få mye hjelp fra legevakten..

Det viktigste med brennkopper er å dekke dem til med plaster. Vask hendene ofte, ikke ta på dem, bruk spritgele på hendene før måltid etc.

Dra på hytta dere! Det ordner seg dette vet du.

Annonse

Eh... hvis mor har hatt det for travelt og barna skal til samvær hos far, så er det vel ikke noe mindre hans ansvar at barna får det de trenger av medisiner? Forventer dere å få alt lagt i hendene når dere skal ha barna på samvær eller, så dere slipper å gjøre noe som helst?

Om mora hadde gidda å få med seg ungen til lege, fått resept og fått fatt i medisiner, kunne faktisk ungen ha blitt klarert for påskeferien.

Jeg har selv unger, og jeg vet hvor tiltak det er å dra til legen med de små, for å haste videre på apoteket, og styre på. hverdagen hos oss, henger knapt i hop. MEN vi gjør jo det, fordi om det ikke passer så godt.

Men da burde jo biomor ha gitt beskjed tidligere da? I følge innlegget til HI har ikke biomor nevnt noe om dette tidligere på dagen i dag. Hun kunne jo i det minste ringt far i butikkenes åpningstider å sagt at hun ikke rakk apoteket. Faren er vel ikke synsk?!

Dessuten leverer man vel ikke syke barn som ikke har fått nødvendige medisiner, klokka ni, dagen før en helligdag! Jeg syns biomor høres egoistiks ut her. Å har tenkt litt for mye på seg selv.

Annonse

Brannkopper kommer også i en ikke-smittsom variant. Dette må jo selfølgelig sjekkes opp hos lege for å finne ut av. Uanett er det viktig behandle dette. I bhg jeg jobbet var det et foreldrepar som var veldig sløv ang dette og barnet endte opp med store arr, blant annet i ansiktet. Tragisk!

Moren burde jo informert faren, men jeg lurer på hva HI legger i "heldigvis er det ikke farlig for gravide"? Mener du at moren ikke skulle sendt barna til dere overhode?

Nå er jo stemor på vei for å kjøpe medisiner, så det løser seg jo uansett og dette har vel sikkert mor visst.

Stemor og far er to, kan godt hende det var mye enklere for dem å ordne medisiner enn det var for en travel alenemor. Skjønner ikke problemet, unga får medisiner og alt er vel. Kjipt for far og stemor at unga var syke og at de måtte ut å kjøpe medisiner, men sånn er det nå med unger da, unger blir syke.

Ja mor kunne fint ha ringt og gitt beskjed, utover det syns jeg ikke dette var så galt at det var noe å rope opp om. Å være foreldre innebærer gjerne å jage medisiner på de minst passende tidspunkt. Men det er nå bare min mening.

HI her.

Om du hadde lest hva jeg skrev, så skrev jeg at jeg godt kunne reist på apoteket OM JEG HADDE VISST at gutten var dårlig. Jeg kunne godt tatt han med til legen på dagen i dag også, men vi fikk ikke vite at gutten var syk før klokken var nesten 9 på kvelden! Jeg har ingen forventninger om å få alt levert i hendene!

Jeg hadde aldri sent gutten min på samvær om han hadde vært smittsom med vannkopper, femtebarnesykdom, rødehunder, brennkopper, eller andre sykdommer som er farlige for gravide, om farens nye dame hadde vært gravid. Det hadde jeg jaggu meg ikke hatt samvittighet til.

De fikk et prematurt barn, og jeg som dem så på det som en selvfølge at vi holdt snottungen vår på trygg avstand i RS-virus sesongen. Dette fikk de styre helt selv i samråd med lege, og jeg gav jo beskjed om helsetilstanden på smitte bomba.

Så viktig er det ikke med samvær at det ikke kan vente til faren er over. Er det vert å ta sjangsen på sånne ting? Det er jo snakk om korte perioder, og det er snakk om at far og barn kan ha kontakt på annet vis.

Biomor er IKKE alenemor. Hun har vært for opptatt med å shoppe med barna. Der de har fått nye klær fant vi ut. Og det vil si at gutten med brennkopper har vært å prøvd klær i dag... De hadde sett brennkoppene i dag tidlig! Jeg som stemor er oftere hos legen/tannlegen mer barna enn biomor er og det er ikke første gang vi får syke barn til oss der hun er "for travel" til å gjøre noe. Sist gang viste det seg at minstemann hadde lungebetennelse... Hun glemte også å ta han med til kontroll timen vi fikk.

HI

Er Hi gravid? Vet mor at Hi er gravid? Vet mor at brennkopper er farlig for gravide?

Det GÅR jo an for far å si fra til mor også da at barnet ikke kan være der så lenge det er sykt, evt at stemor drar et annet sted mens barna er hos faren sin! For alt vi vet har mor lagt planer for påsken, og så lenge det er far sin tur til å ha barna så får heller far og stemor finne ut hvordan de skal løse det med evt smitte og om stemor skal holde seg unna barna. Man er da ikke SÅ hjelpesløs vel?

Mor blir jo like tatt på senga når ungen er syk som det far blir når ungen komme dit på samvær. Er ingen som ringer mor og sier "hei, ungen din, som du først må forholde deg til om 8 timer, er syk". Hva hadde dere gjort om de første symptomene på brennkopper først kom etter at barnet var kommet til dere? Hadde det blitt like krisetilstander?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...