M-M-M-mamma Skrevet 20. april 2011 #1 Skrevet 20. april 2011 Min baby på tre uker har ikke bæsjet siden natt til søndag. Bør jeg bekymre meg? Den natten hadde hun forresten veldig vondt i magen og endte opp med å bæsje MYE! Jeg delammer og gir Nan1 på flaske. Begynte i dag med å gi mme fra dr browns flasker for å unngå luft..og jeg har litt malt i flaskene, men vet ikke om det er for lite. Noen som kan gi litt råd? Min første baby så blir litt rådvill
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 22. april 2011 #2 Skrevet 22. april 2011 Du kan prøve å gi litt sviskepurè (1-2 ts) i morgen, gjerne tidlig på dagen i fall hun får knip. Og massere magen forsiktig, legg henne foran deg og masser lett fra hennes venstreside og rundt, slik som tykktarmen ligger ( http://www.google.no/search?tbm=isch&hl=no&source=hp&biw=1258&bih=604&q=tykktarm&gbv=2&aq=f&aqi=g4&aql=&oq= ). Prøv gjerne å beveg henne litt, holde henne i forskjellige stillinger, slik at magen får "bevegd" seg litt, altså at hun ikke bare ligger i en og samme stilling hele tiden. Hold beina hennes litt opp mot magen, som om hun sitter på huk, dette er med på å utløse bæsjerefleksen. Når du skifter bleie kan du ta litt salve på f.eks. en våtserviett og gni litt på rumpehullet forsiktig (wah det der hørtes jo helt ekkelt ut!!), det hjelper ofte til å utløse bæsjerefleksen. Det er ganske vanlig at det er litt tregt, og hadde hun bare fått MM hadde det ikke vært noe problem i det hele tatt. Men med MME ønsker man at de bæsjer litt oftere, så det er greit å ha en oversikt ;-) Om hun fremdeles ikke har bæsjet til tirsdag kan du jo ringe helsestasjonen og høre om råd der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå