Junifrue Skrevet 20. april 2011 #1 Skrevet 20. april 2011 Jenta mi er 3 mnd og de siste 4 ukene har hun bare lagt på seg litt over 200 gram:( Hun vil jo ikke spise!! Har prøvd både med pupp og flaske og tilbyr ofte (for ofte?), men ofte spiser hun bare litt før hun vrir seg bort, vilikke ha mer og hyler. Av og til hyler hun med det samme hun kommer til puppen også, selv om det er over 3 timer siden hun har spist. Har vært på helsestasjonen, men de har ikke hatt så mye å si utenom at jeg skal prøve med Syntocinon nesespray, tilby ofte og evt. gi erstatning. Hun har lagt godt på seg tidligere, er blid og virker for det meste fornøyd, men at hun ikke legger på seg blir jo en stor bekymring for meg. Flere med små som ikke vil spise??
Fru Pinne Skrevet 20. april 2011 #2 Skrevet 20. april 2011 Har litt det samme problemet med gutten min på mnd. Han er en stor gutt som en skulle tro krevde en del mat, men han er i grunnen lite interessert i pupp. Han ligger gjerne til i noen minutter mens melken renner og når det gir seg så blir det bare grining og virring og han vrir seg vekk. Han tar fint flaske så det er ikke noe problem hvis det skulle vise seg at han ikke får nok av meg. Tidligere har han lagt på seg fint, men nå i det siste har vektoppgangen gått rimelig mye ned... Men han er frisk og fin og helsesøster sa ikke noe på det så får prøve videre.Det er visst vanlig at det flater litt ut. Men det er litt frustrerende at han ikke vil spise skikkelig, og han er heller ikke en som syns det er kos med pupp. Jeg for min del syns det er blitt litt mye styr med ammingen jeg når det er så mye kaving og grining
Gulljentene Skrevet 20. april 2011 #4 Skrevet 20. april 2011 Dette lyder veldig kjent! Akkurat som min jente på 4 1/2 mnd! Hun spiser "som hun skal" kun når hun våkner på kveld/natt av sult. Da smatter hun i vei i det uendelige. Ellers er det mye tull med både pupp og flaske her...Men vi tvangsforer litt innimellom for mat må hun jo få i seg. Også nattammer jeg henne fortsatt. Hun legger seg ca kl 19, våkner for mat alt fra 2-4 ganger mellom 19 og 07. Relativt sliten nå.
Junifrue Skrevet 20. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2011 Ja, sånn er det her også, hun spiser godt om natta. Men tvangsforing? Det går jo ikke, ungen må jo svelge? Hun virker forresten sulten av og til når hun får flaske, men suger da så grådig at hun setter det i halsen og da er det ramaskrik og hun skal IKKE ha mer
Gulljentene Skrevet 20. april 2011 #6 Skrevet 20. april 2011 Hehe, tvangsforing var kanskje dårlig uttrykt Mannen gir henne flaske, men ikke alltid hun er like lysten på det uansett om det er mm eller mme oppi. Blir litt sånn som puppinga som har blitt beskrevet som vrien av mange her inne - hun får da flaska i munnen, spiser, slipper, skriker, spiser, slipper, skriker osv. Han bare fortsetter til hun i det minste har fått i seg 50-60 ml. Jeg selv hadde gitt opp etter 20 ml om hun hadde holdt på sånn Gjør dette bare om det er 3-4 timer siden siste måltid altså Så hun vil svelge men surrer fælt om du forstår...
Nikkamoren Skrevet 25. april 2011 #7 Skrevet 25. april 2011 Heisann Jeg har også en lillemor som ikke vil spise og har skrevet noen innlegg med mine fustrasjoner her tidligere. Men 6 mnd har hun blitt og det går bra med henne selv om det er en evig kamp dette med maten. Hvordan går det med dere og matingen nå?
Junifrue Skrevet 26. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 26. april 2011 Jeg gjør et forsøk på å ikke stresse med maten og heller gi henne når hun vil ha, så får vi se hvordan det går på neste veiing.... Har svart på meldingen du sendte meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå