Gå til innhold

Andre som fødte en helt ren baby og fikk den med på rommet uten at de vasket noe i det hele tatt?

Anbefalte innlegg

Babyen min ble ikke vasket før det første badet, og det var dag 3, noen timer før vi dro hjem fra sykehuset. Trodde alle babyer ble vasket etter fødselen, men de sa han var så ren. Desuten hadde jeg ikke blødd noe heller.

Fortsetter under...

De siste i hvert fall 12 årene er det slik at de bare gnir inn fettet (og gøgget) i huden.. ingen av mine fire barn ble vasket/badet.. før jeg gjorde det selv.

Er det ikke standar at baben ikke skal badestrender på minst 24-48 timer? Jeg har født på 3 ulike sykehus og det har vært samme standard. Babyen har jo, og skal jo ha, et fettlag på huden men tar man det bort for tidlig kan huden bli tørr.

Tror det er vanlig at de bare tørker babyen litt. Min ble ikke badet og vi badet ikke før vi kom hjem fra sykehuset (dag 5 etter fødsel). Var ikke noe mulighet for å bade på sykehuset.

Annonse

Var heverken blod eller talg på eldstemann, han så nybada ut når han kom til verden, bada ham ikke før dagen etter, da pga full bleie med barnebek som tøyt ut både her og der.

Gjest Juliea+gullet07.03.11

Fikk beskjed om at de ikke bader babyer etter de er født pga fare for nedkjøling som er den største faren for nyfødte.. Badet vel ikke Mille før hun var bortimot en uke jeg tror jeg. Jo lenger det naturlige fettet er på kroppen jo bedre grunnlag for god hud sa min jm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...