Gå til innhold

Igangsetting og hvor lenge en går over termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg laget et innlegg som jeg "adresserte" til Elviraen, men fant ut at dette er jo et mer allment tema. Og siden jeg ikke har funnet utav hvordan man sletter innlegg eller redigerer overskrift osv, prøver jeg på ny... :-) Kanskje det hadde vært godt med litt diskusjon rundt dette?

Jeg er andregangsfødende, og fødte (naturlig) 14 dager over termin med forrige. Dette var en søndag, planen var igangsetting dagen etter.

Etter å ha lest det Elviraen skrev om max 7 dager over termin, har jeg søkt litt på nettet for å lære mer. Jeg var ganske urolig da jeg gikk så lenge over termin sist, og kjenner at jeg ikke har lyst til å gjøre det en gang til. Nå skal det sies at jeg skal føde på SUS, og der har de nå overtidskontroll dag 11 med igangsetting dag 12, men synes også det er for lenge.

Kan noen fortelle meg litt mer om risikoer og argumenter i denne situasjonen? Jeg leste at til og med folkehelseinstituttet anbefaler at den fødende får velge selv etter 7 dager, en link som ble lagt ut i et annet innlegg, se her...

http://www.dagbladet.no/2011/03/14/kultur/debatt/debattinnlegg/15807125/

Kjenner også at det opprører meg at det er så forskjellig praksis rundt om i landet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...