C.L.H85 Skrevet 20. april 2011 #1 Skrevet 20. april 2011 Vesla er blitt svært aktiv fra ca 23.30 til 04.30 på natta. Tar små lurer på 10 min- max 1 time. Er urolig og vil helst bare ligge på brystet å sove- Noe som er slitsomt i lengden... Har sovet på sofaen 4 netter på rad, siden jeg ikke vil vekke samboer som skal på jobb. Er en del sutring/ grining som kan være litt luftplager. Men hvorfor kommer det akkurat disse timene?? Det virker som hun plutselig ikke vil ligge i vogna, hvor hun sover ganske godt på dagtid. Har prøvd å ha det mørkt og stille rundt a på natta. Blir som regel 2-3 bleieskift på natta, noe som blir gjort på badet hvor vi har ganske sterkt lys. Har lest at man helst skal skifte bleie på soverommet med minimalt med lys, men vesla har det med å bæsje skikkelig på natta, så må da selvfølgelig stelle ordentlig med stumpen. Noen som har tips på hvordan få henne roligere på natta? Er det bare en fase? Går det ann å gi 3 uker gamle babyer rutiner?
Steget Skrevet 20. april 2011 #2 Skrevet 20. april 2011 Det er nok kanskje litt tidlig med rutiner når hun bare er 3 uker. Vi begynte med nattarutiner rundt 6 uker. Har bare et lite tips ang. sterkt lys på badet - vesla her hadde også det med å bæsje skikkelig på natta. Jeg hang opp en hodelykt på badet, så jeg slapp å sette på taklyset. Den lyste nok til at jeg fikk vasket skikkelig, men ikke så mye at hun ble enda mer våken. Gratulerer med baby!
C.L.H85 Skrevet 20. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2011 Takk takk:) Hodelykt altså? Er det sånn med litt blålig lys?
Steget Skrevet 20. april 2011 #4 Skrevet 20. april 2011 Hodelykt brukte jeg ja, men jeg brukte det jeg hadde. Funker sikkert med en lommelykt også. men med hodelykta fikk jeg hengt den opp med den strikken man har rundt hodet. Så jeg hadde den ikke på meg selv:)
kinaputten Skrevet 20. april 2011 #5 Skrevet 20. april 2011 vi har en nattlampe på badet, en sånn liten en som plugges rett i kontakten. Gir akkurat nok lys. Sånn som denne feks http://www.lilleprinsen.no/product/567853/Pabobo-_automatisk-nattlampe.html
C.L.H85 Skrevet 20. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. april 2011 Den var hendig;) sånn må jeg nok kjøpe meg etterhvert;)
April11<3April15 Skrevet 20. april 2011 #7 Skrevet 20. april 2011 har du prøvd smokk? kanskje litt tidlig pga at sugeforvirring kan oppstå, men her har det funka godt. babyer har ofte et stort sugebehov om kveldene, noe som gjør at de ikke klarer å roe seg. etter vi introduserte smokk (lillegutt var faktisk bare ei uke) har nettene vært kjempegode. husk også å amme skikkelig før natta..amme, stelle, og amme enda mer! så vet du at hun ikke er sulten iallefall. Lykke til!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 21. april 2011 #8 Skrevet 21. april 2011 Veldig vanlig at de har en liten uroligperiode rundt midnatt når de er så små ja- min lille jente var som regel våken/ urolig fra ca 23 til 01/02 frem til hun ble ca 2 mnd gammel. Rutiner er dessverre vanskelig å få til før de blir nærmere 3 mnd gamle (såfremt de ikke finner ut av disse rutinene på egenhånd før den tid), så den første tiden gjelder det å følge babyens rytme og sove når den sover, f.eks sove når babyen sover på dagen, hvis den er mye våken om natta. Hvis hun sover godt inntil puppen ville jeg bare latt henne ligge der og slumret selv også, jeg samsov mye med jenta mi og gjør det fortsatt, og synes det er både koselig og praktisk=)
C.L.H85 Skrevet 22. april 2011 Forfatter #9 Skrevet 22. april 2011 Jeg ammer ikke, så jeg sitter halvt oppreist i senga med hu sovende på brystet. Er litt skummelt å samsove synes jeg. Da jeg her om natten sovnet med hu på brystet, våknet jeg dagen etter med hu snøftene under dyna helt nede ved magen min!! Vi har ikke bra nok seng til samsoving, madrassen er for myk så hu ruller rundt og dobbeldyne- noe som lett kan gjøre det for varmt når hu liggger mellom 2 store kropper...pluss oppå det hele, så har ikke samboer greid å slutte å røyke helt ennå. Så blir nervøs av å ha hu i samme seng, tenk om vi ruller på a eller no?? Den natta hvor hu rulla av meg, kunne jeg ikke huske at jeg hadde tatt hu opp av vogna å lagt hu på brystet... så fikk i tillegg sjokk over at hu var i senga- skjønte ikke hvordan hu hadde kommet dit. Blir redd når jeg har sånne zombie tendenser.... off
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå