Gå til innhold

Hva gi et småbarn til frokost, da ikke er så glad i brød/boller??

Anbefalte innlegg

Liker ikke noe særlig med grøt heller. Har inntil nylig spist godt med brød, men nå virker det som om hun er litt lei det. Vet ikke helt hva jeg skal gi henne da. Knekkebrød går greit faktisk, men knekkebrød hele dagen da?? Spiser godt med middag heldigvis, men kan likssom ikke gi middag hele dag da heller.

Har du noen tips til meg??

Fortsetter under...

Takk takk, har gitt det meste der..Men, kan det bare faktisk hende hun ikke er så glad i frokost? Det går liksom en tid, før hun inntar skikkelig maten sin. Det blir likssom feil tidspunkt, har jeg inntrykk av. Det har jeg faktisk ikke prøvd, yougurt med musli. Takk den skal utprøves :)

Annonse

Frokostpannekaker, yougurt med musli og frukt, havregryn med melk og banan, toast. Er masse du kan variere mellom, kanskje hun godtar brødskive en gang i mellom hvis du har litt annet fra tid til annen:)

Usøtet havregrøt med frukt/bær/kanel

Omelett

Eggerøre og skinke

Matmuffins fylt med ost og skinke og annet godt

Fruktsalat og naturell youghurt med flytende honning

Müsliblanding og bær med melk

Tusen takk for mange gode råd :)..Enkelte ting kan jeg ikke gi, da barnet har fryktelig hard mage. Banan og annet som binder, må jeg styre langt langt unna. Gav faktisk en morgen toast, og det faldt godt i smak. Havregrøt, faldt ikke i smak. Er sant det, å variere litt i matveien. Prøver å gi litt forskjellig pålegg ja, mat med fiber innhold.

:)

HI

her går det i havregryn og laktoseredusert melk. den er knallgod..eller bananyoghurt med oppskåret banan. har en gutt som ikke er noe frokostmenneske men dette går ned på høykant:)

Alle mine elsker smoothies, kjøp noen tykke sugerør og lag av enten melk/yoghurt pluss bær, eller juice pluss bær og frukt. Kan fint ha oppi litt havregryn også, så metter det litt lenger.

Jeg er sånn selv jeg, tar helst et lite mellommåltid rett etter at jeg har stått opp og heller en skikkelig frokost i 10-tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...