Gå til innhold

Dere som sjekker eggløsningstider!

Anbefalte innlegg

Er det slik at man kan ha eggløsning fast f.eks. 5 dager før mens? Eller vil de fleste holde seg til rundt 14 dager før mens, med litt variasjoner?

Jeg ble tydeligvis gravid like etter menstruasjon, vi snakker få dager...kan jeg forvente at jeg har eggløsning så tidlig, eller var dette bare tilfeldig?

Fortsetter under...

Å ha fast eggløsning 5 dager før mens er kanskje mulig, men at man blir gravid med det er mer tvilsomt. Fra eggløsning til mens bør det gå ca 14 dager(+/- 2-4 dager også normalt) for at et egg skal klare å feste seg skikkelig.

Å bli gravid like etter mens er mer mulig. Har man mens i 5-7 dager, sex et par dager etter dette, f eks dag 8-9 og hvis sædcellene da er av god kvalitet og lever inntil 5 døgn, så er man plutselig på dag 12-14 i syklusen, og det er jo normal tid å ha eggløsning på.

Okei, vet pinlig lite om dette altså...så syklusen regnes fra dag 1 i mensen? Da blir det jo mer rett ja...for i følge UL-termin må jeg ha blitt gravid ca 15. desember, og jeg fikk mens 7. desember...men dette er vel ikke helt til å stole på uansett?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...