Gå til innhold

Hva tenker dere om foreldre som..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg og en venninne var alene på hytta i to eller tre dager, husker ikke helt...vi var vel 13-14 år og klarte oss aldeles utmerket. Hytta lå midt inne på fjellet, ingen veiforbindelse, vi måtte bære vann fra innsjøen og tror ikke engang vi hadde mobiltelefoner med...lenge siden hehe...ser ikke helt problemet. Vi var godt oppdradde, godt opplærte jenter som hadde det skitskøy!

At de er helt normale foreldre som ikke overbeskytter ungen sin, og at de forhåpentligvis har oppdratt en unge de kan stole på.

Jeg og mine venner har vært alene på hytta siden vi var 12 år gamle. Null problem.

Da jeg var 15 år reiste jeg alene til Texas for å besøke slekt der, og reiste da Trondheim-København-New York-Houston......Houston-New York- Amsterdam-København-Oslo-Trondheim.

På veien TIL USA ble jeg stoppet i passkontrollen på flyplassen i København fordi det var noe galt med passet mitt (det stod heeelt feil fødselsår på det, så jeg var enten 99 år eller ikke født enda), og jeg hadde ingen annen legitimasjon.

Allikevel klarte jeg å få snakket meg til å reise, og jeg tok sjansen på å bli nektet inngang i landet, og satt i karantene med andre "flyktninger".

Alt gikk kjempebra, og jeg lærte masse! :)

Så at en 15åring skal reise alene med buss i 40 mil, ser jeg VIRKELIG ikke på som et problem!

Kjære vene, for bare 60 år siden begynte man gjerne å jobbe på sjøen i den alderen! Giftet seg og fikk barn gjorde man også omtrent på den tiden!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...