Gå til innhold

Noen av dere som hadde en følelse på forhånd av hvordan fødselen kom til å gå? Og stemte det?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 38.

Hodet har nå festet seg, og jeg synes liksom jeg kjenner at han er langt nedi.

Jeg har også en sterkere og sterkere følelse av at fødselen kommer til å gå veldig greit, kanskje ganske fort. (Har ikke grunn til å tro at han er verken spesielt stor eller spesielt liten.)

Kan det være noe i det? Kan man føle det på seg, eller er det bare ønsketenkning?

Fortsetter under...

Jeg var sikker på at jeg kom til å føde etter termin og sikker på at fødselen ble langvarig.

Ble satt i gang 14 dager etter termin, så fikk rett der. Men hele greiene var unnagjort på noen timer, så der tok jeg grundig feil.

1-1. Ikke mye å skryte av egentlig...

Hele graviditeten hadde jeg en følelse av at ikke jeg skulle få oppleve fødsel. Jeg gruet meg aldri til den, og jeg tenkte svært lite på det.. noe inni meg sa at en fødsel er for smertefullt for meg så jeg kommer aldri til å få oppleve det.. Og jeg hadde helt rett.. det blei keisersnitt!

Det var ingeting under hele graviditeten som tilsa at jeg ikke skulle få føde normalt, INGENTING. Men denne følelsen var så sterk! Det er noe av det rareste jeg har vært borti.

Blei ks fordi ungen ikke tålte riene (blei satt igang på drypp), hjerterytmen hans gikk altfor langt ned.. så det hadde ikke noe med meg å gjøre!

Var så lite ydmyk i forkant av fødselen at jeg blir flau av å tenke på det.

Var sikker på at fødselen skulle gå aldeles glimrende, jeg skulle være tøffere enn toget og alt skulle være fort unnagjort fordi jeg sikkert hadde den perfekte fødekroppen og fordi jeg og superkreftene mine ville presse ut ungen før noen fikk sukk for seg. Jeg hadde da tross alt gått gjennom et svangerskap uten å være syk en eneste dag!

Vel, for å gjøre en lang historie kort: Det gikk ikke fullt så bra, og etter 24 timer i en beinhard fødsel var jeg ikke spesielt tøff i trynet lenger:)

Annonse

Ønsketenking, vil jeg si.

Når riene mine begynte å bli sterke, sånn at jeg kjente dem lå jeg og tenkte at "Faaaaen, skal det være 15 timer til med dette da?!", og gadd ikke stresse med å dra på sykehuset, da jeg heller ville være hjemme så lenge som mulig.

Men etter mas fra sambo dro vi, og der var det 7 cm åpning gitt. Etter to og en halv time med rier. To og en halv time til etter var hun ute :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...