Gå til innhold

Skal være borte fra sønnen min i fem dager i sommer, hvordan unngår jeg å miste melka? Uten å pumpe. Erfaringer eller tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal altså være borte fra sønnen min i fem dager i sommer. Da er han rundt 8 måneder. Jeg har hele tiden tenkt jeg skal ta med avent-pumpa, og bare pumpe meg ved jevne mellomrom, MEN de siste par månedene har jeg hatt mye mindre melk enn jeg hadde i begynnelsen, og det kommer ikke noe ut når jeg forsøker å pumpe. Lillegutt får det han trenger, og melkeproduksjonen ser ut til å ha regulert seg litt da vi har begynt med 1-2 måltider fast føde daglig.

Spørsmålet til dere kloke damer er om dere tror jeg kommer til å miste melka i løpet av disse dagene? Har noen ev. noen tips til hvordan jeg kan holde den ved like? Den eneste måten er kanskje pumping?

Blir kjempetakknemlig for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste måten å unngå å miste den på er ved pumping. Som regel er det lite amming når barnet er 8 mnd og da vil jeg tro at etter 5 dager blir det veldig mye mindre melk. Da jeg sluttet å amme var melken helt borte etter 5 dager.

Vet ikke hvor lenge det er til du skal bort, men ikke sikkert at det blir noe problem - ikke alle barn vil ammes når de er 8 mnd så du er kanskje ferdig allerede og slipper å tenke på det :-)

Skrevet

Hvis du ønsker å pumpe deg, så kan du få Syntocinon nesespray hos legen din. Den setter igang utdrivningsrefleksen og gjør at det er lettere å pumpe. Jeg får ikke til å pumpe en dråpe uten..

Skrevet

Takk for gode svar! Hvis han fremdeles vil ammes, prøver jeg den nesesprayen for pumping :-D

God påske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...