November-mamma-86 Skrevet 19. april 2011 #1 Skrevet 19. april 2011 Hei! Jeg skal altså være borte fra sønnen min i fem dager i sommer. Da er han rundt 8 måneder. Jeg har hele tiden tenkt jeg skal ta med avent-pumpa, og bare pumpe meg ved jevne mellomrom, MEN de siste par månedene har jeg hatt mye mindre melk enn jeg hadde i begynnelsen, og det kommer ikke noe ut når jeg forsøker å pumpe. Lillegutt får det han trenger, og melkeproduksjonen ser ut til å ha regulert seg litt da vi har begynt med 1-2 måltider fast føde daglig. Spørsmålet til dere kloke damer er om dere tror jeg kommer til å miste melka i løpet av disse dagene? Har noen ev. noen tips til hvordan jeg kan holde den ved like? Den eneste måten er kanskje pumping? Blir kjempetakknemlig for svar!
2010 Mammaen Skrevet 19. april 2011 #2 Skrevet 19. april 2011 Den eneste måten å unngå å miste den på er ved pumping. Som regel er det lite amming når barnet er 8 mnd og da vil jeg tro at etter 5 dager blir det veldig mye mindre melk. Da jeg sluttet å amme var melken helt borte etter 5 dager. Vet ikke hvor lenge det er til du skal bort, men ikke sikkert at det blir noe problem - ikke alle barn vil ammes når de er 8 mnd så du er kanskje ferdig allerede og slipper å tenke på det :-)
Fizzymed2små Skrevet 19. april 2011 #3 Skrevet 19. april 2011 Hvis du ønsker å pumpe deg, så kan du få Syntocinon nesespray hos legen din. Den setter igang utdrivningsrefleksen og gjør at det er lettere å pumpe. Jeg får ikke til å pumpe en dråpe uten..
November-mamma-86 Skrevet 20. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 20. april 2011 Takk for gode svar! Hvis han fremdeles vil ammes, prøver jeg den nesesprayen for pumping :-D God påske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå