Gå til innhold

Hjelp!! ang. guttenavn.. vi har litt krise!

Anbefalte innlegg

Vi venter en gutt, men vi er STORE problemer med bli enig om guttenavn!

Hovedproblemet er at jeg ikke syns det er noe særlig fine guttenavn ( det florerer av fine jentenavn, men gud så labert det er på guttesiden:/).. Jeg syns enten guttenavn er:

1. Harry

2. Kjeeeeeedelig

3. Rett og slett stygge

Jeg har liksom bare ETT navn som jeg føler jeg liker.. og det er Mikael.. MEN sambo HATER det... og jeg liker ikke navnene han kommer med (eller noen andre guttenavn for den saks skyld:/).. Jeg vet jeg er håpløs:( men pokker, jeg kan ikke noe for at jeg syns guttenavnene havner i en av de kategoriene.. prøver virkelig!! jeg leser navnebøker og navnesider til jeg blir blå i ansiktet:(

åååå ...er så kjedelig når jeg har ett navn jeg har falt litt for.. før jeg fant dette, var det INGEN navn jeg kunne tenke meg å kalle Lille.. ble så glad jeg jeg falt for det..men såå lei meg når sambo nekter :(

noen gode tips/råd?=(

Fortsetter under...

Mamma og pappe klarte aldri å bli enig da lillebror ble født. Så de inviterte hele familien på middag og ba alle som å skrive hver sitt guttenavn på en lapp og så fikk jeg trekke. Det navnet som sto på lappen ble navnet.

HI her..

I tillegg syns jeg det er litt surt at han skal få "bestemme" navnet, når han har engasjert seg "lite" i svangerskapet..

Jeg har ordnet alt.. jeg har handlet inn alt, jeg har betalt for alt, jeg har vært på alle kontroller alene, jeg har vært i butikker og fått tips og råd om hva jeg bør velge av bilseter/vogn etc alene.. men NÅ skal han plutselig bestemme :/

Annonse

Så dumt dere ikke finner navn. For å være helt ærlig er Mikael dritharry i mine ører, og ja stygt i tillegg.

Du liker ikke navn som Fredrik, Ludvig og Rasmus da? Jeg føler de passer på blide og herlige gutter. Ikke for oppbrukt og ikke for sjeldne/sære.

Lykke til :)

Ikke stress for mye, for noen er det lettere når babyen er ute (for noen er det enda vanskeligere hehe).

Jeg møtte en nydelig liten guttebebis som het Mikael, og da ble jeg liksom forelsket :)

Jo, det er ok navn faktisk.. mye bedre enn de sambo kommer med iallefall.. jeg kan jo slenge de på bordet og se hva han sier.. (selvom han har vært mot så og si alle forslag jeg har kommet med.. - lyst til å dra han litt i øra altså:P hehe)

HI her by the way..

Hold det åpent fram til dere ser babyen.

Når babyen kommer på magen din forteller du gjennom gledestårene at dette er lille Michael.

Jeg gjorde det sånn, jeg nektet å innse at far skulle bestemme navnet når han valgte et teit navn.

JEG hadde 9 mnder med forsakelser, smerter i blandt, åndenød, svimmelhetsanfall, kvalme-spy, måtte ta daglige sprøyter, fødsel, etterplager i måneder i underlivet, brystbetennelse, ja..osv.. Og innkjøp selvfølgelig.

Han gjorde ikke en dritt foruten ekstase i 10 sekunder, en natt han ønsket å lette på trykket:P

Ble skrevet litt surt sikkert, var ikke meningen!

Det er vi kvinnene som går igjennom alt - menn gjør i utgangspunktet ingenting.

Jeg synes det blir frekt å kreve å navne barnet mor har laget.

Farskjærlighet kan ikke måles med morskjærlihghet heller. Morskjærligheten jeg fikk rett etter fødselen gjorde vondt! og jeg ønsket ikke forlate barnet på lang tid. Far har det ikke så ekstremt.

Men vi er superfornøyde med navnet begge to altså! Ble ikke noe rart navn, helt normalt.

Hi her..

hoho.. godt tips!!:) Ikke umulig jeg bruker dette altså ;)

Men ja, enig.. han har engasjert seg "lite".. gjort som før.. men jeg har tatt meg av ALLE forberedelser, og da er det litt "bittert" han plutselig skal avgjøre navnet...

rasmus er nydelig men jeg fikk aldri bruke det, mannen min hater det navnet.

navneforslag:

Rasmus

Karsten

Albert

Åsmund

Audun

Niklas

Jonas

Mats

Jonathan

Martin

Morten

Håkon

Mikkel

Oskar

det var de navnene jeg kom på i farten.

Annonse

Skjønner problemet..

En fordel med å få barn aleine spør du meg :)

Et navn til deg: Vilmer - smak på det, rop det, si det i alle mulige tonefall..

Gjør det med navnet du liker og, og be samboeren gjøre det samme.. Vær åpen for forslag, og ikke ta det som et nederlag hvis det er "hans" navn..

Vær et team, snakk med ham om det!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...