Gå til innhold

Reisejobb og småbarn

Anbefalte innlegg

Kan dette kombineres?

Jeg ser at drømmejobben min er ledig. Jeg har en helt ok jobb nå. Grei betaling og lange ferier. Men jeg er litt på utkikk etter en ny en også.

Den aktuelle jobben kommer til å gi meg enda mer ferie og omtrent samme lønn (tror jeg), men jeg tror den innebærer en del reising. Har ikke undersøkt hvor mye, men jeg tror det er snakk om å være borte i flere uker i strekk. Og det hadde jo vært helt greit det (jeg elsker å reise!), hvis det ikke hadde vært for at jeg har tre små barn. Den nye jobben innebærer akkurat det jeg har drømt å jobbe med i flere år. Men jeg har ikke dristet meg til å ringe å få klarhet i detaljene omkring den/vise min interesse, for jeg tror jeg kommer til å bli så gira hvis jeg gjør det. Og jeg er ikke sikkert på om jeg kan ta den pga. barna. De er veldig små alle tre (barnehagebarn).

Jo, jeg har en samboer som helt sikkert klarer å styre skuta mens jeg er borte, i hvert fall med litt go'vilje fra barnehagen/slekt/venner/bekjente. Og jeg kommer jo til å få mer tid med barna i perioder, enn jeg har nå, pga. lengre ferier. Men jeg er ikke sikkert på om jeg klarer å være borte fra barna så lenge som den nye jobben kanskje krever...

Er det noen der ute som har "reisejobber" og små barn? Som kanskje jobber i Nordsjøen, fredskorps, forsvaret e.l.? Vil gjerne høre deres erfaringer. Eller er det noen andre som har tanker rundt dette?

Det er jo ikke noe sikkert at jeg kommer til å få jobben, men for å ha sjans til å få den må jeg jo søke. Og før jeg sender inn en søknad og evt. blir kalt inn på intervju, må jeg finne ut om min familiesituasjon lar seg kombinere med den nye jobben.

Håper noen tar seg tid til å svare :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143154253-reisejobb-og-sm%C3%A5barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke svare på det, men jeg hadde ikke sagt ja om min mann hadde tenkt å reise så mye og vi har bare to barn i bhg. Da hadde han fått vente til barna var større og mer selvhjulpen. På skolen og kunne gå til og fra skolen selv.

Jeg har min jobb å passe også og det har sikkert mannen din.

Hva mener du med at bhg skal ha godvilje på grunn av din jobb? De har vel fast åpningstid og sine egne familier å ta hensyn til?

Reisejobb er ikke spesielt ideelt hverken for barna eller ekteskapet. Jeg har en mann som reiser og vi har tre barn. Veldig slitsomt!!! Men hvis dette er drømmejobben ville jeg hvertfall søkt, Kanskje dere har besteforeldre i nærheten eller noen andre kan hjelpe til. Jeg har vært borte fra barna i 9 dager på jobb og det var faktisk værst de første dagene når jeg tenkte på hvor lenge jeg skulle være borte fra dem. Etterhvert gikk det greit.

Få jobben først og få klarhet i hvor mye jobb det er. Så tar du problemstillingen etterhvert.

Det vet du nok best svaret på selv, jeg hadde ikke klart flere uker i strekk fra barna mine. Hadde klart 1 uke da..men ikke mer.

Har en mann som jobber offshore, 2 uker borte og han gruer seg hver gang han skal reise fra barna, men så var det disse pengene da........

Takk for svar folkens. Tror det blir til at jeg søker, og tar det der i fra.

Til deg over: Med godvilje fra barnehagen mener jeg at vi kan be dem om å åpne tidligere. De åpner halv åtte nå, men det står i brosjyren deres at de er fleksible når det gjelder åpningstid. Eller så måtte vi ha fått barnevakta vår til å levere i barnehagen noen dager, siden samboeren min begynner på jobb kl. 7.

Samboeren min jobber ufrivillig deltid nå. Så om jeg er borte i noen uker, så hadde det ikke blitt sååå slitsomt for han. Det hadde vært greit for meg om han hadde tatt seg en "reisejobb" også.

Men det hadde ikke vært med lett hjerte, jeg hadde reist fra barna nei.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...