Gå til innhold

Gå til legen og få sykmelding? Eller prøve litt mer..?

Anbefalte innlegg

Føler jeg snart går på en smell..vil jo selvfølgelig prøve meg på jobb så lenge det går.. men om jeg først går på en smell blir jeg psykisk syk..

Syns det er veldig slitsomt nå, men kommer meg jo selvfølgelig gjennom dagene uansett..

Hva hadde du gjort?

- Gå på jobb i morgen, kvilt deg i påsken også se over hvordan det er på jobb igjen?

- Eller gå til legen i morgen? og prøve å få sykmelding?

(Vet det ikke alltid er så lett å bare få sykmelding.. men legen vet litt om bakgrunnen og jeg skulle bare komme om jeg følte jeg ikke klarte mer..)

Fortsetter under...

Ville gått på jobb i morge hvis jeg klarte det. Hvis ikke ville jeg tatt en egenmeldingsdag. Synes det er en uting å belaste legen første dag man er syk - det er jo slike ting man har egenmelding for.

Med egenmelding i morgen (som tross alt bare er halv arbeidsdag med mindre du jobber i turnusyrker), og deretter påskeferie, vil du få nesten en uke fri. Så kan du prøve deg på jobb igjen neste tirsdag. Hvis dette ikke fungerer, har du fortsatt egenmeldinger igjen. Jobber du i IA bedrifter trenger du ikke sykmelding før fra 9. dag.

Og før evt, sykmelding bør du selvfølgelig gå i dialog med arbeidsgiver, fortelle hvordan du har det og se om de evt. kan tilrettelegge arbeidssituasjonen din for deg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...