kosemæ Skrevet 19. april 2011 #1 Skrevet 19. april 2011 det har vært mye frem og tilbake i graviditeten så langt, med usikkerhet i mange uker hvorvidt det var liv, svært dårlige hcg-stigninger og ultralyder som viste embryo 3 uker kortere kommet enn det skulle vært. Etter hvert så vi likevel hjerteslag, siste ultralyd var for 2 uker siden. Tryggheten varer noen dager etter kontroll, så melder usikkerheten seg igjen. Nå har jeg mange tegn som tyder på at det likevel har gått galt, og det gjør meg helt tullete. Har vært knall forstoppet i ukesvis (slik det pleier når jeg er gravid), men de siste 4-5 dagene har dette tydeligvist løst seg helt for har sprunget på do i ett sett, kjennes som magen brenner innimellom. Har fått et skikkelig kviseutbrudd nedentil, dette skjedde også når jeg hadde utskrapning tidligere etter MA og hormonene endret seg raskt. Har mistet masse hår siste dagene, mister aldri hår under graviditeten...da sitter det som limt. Har hatt brun utflod siste 2 ukene. Huff, tror altså det kanskje har skjært seg likevel, og synes det er så tungt å vente. Tror nesten jeg har blitt smådeprimert av dette, sitter i en stol og ser tv, klarer ikke gjøre noenting. Er til og med borte fra jobb, og det er jeg aldri ellers. Kjente meg bare så ursliten, klarte ikke tanken på jobb i dag.... Ja, ja, sånn er dagene. Skulle vært 11 uker i dag etter størrelsen på embryo, skulle vært 14 uker etter datoer for mens, pos. test osv. Leeenge til neste kontroll i beg. av mai:(
shalin Skrevet 19. april 2011 #2 Skrevet 19. april 2011 Uff så vondt at du har det sånn:-( jeg hadde det sånn når jeg gikk gravid med datteren min (hadde mistet 2 ganger på kort tid før jeg ble gravid med ho) jeg var konstant bekymret. Har du blødninger da?? Du kan jo ta kontakt med legen din,og fortelle om problemet,da kan det jo hende du får en UL til,sånn at du kan se at det fortsatt er liv der,hvis ikke kan du jo ta en privat UL. Å bli satt tilbake er vel ikke så veldig uvanlig tror jeg..husk også at det at du er veldig bekymret og urolig påvirker kroppen din,man kjenner konstant etter på symptomer. Jeg ville ringt legen var jeg deg,sånn at du kan få svar på det du lurer på,dette tærer jo veldig å ha det sånn,og som du sier så sitter du jo bare hjemme og er urolig,da går jo tiden veldig sakte også,og man får tid til å tenke masse...og det er sjeldent det er positive tanker man får da. Masse lykke til,og håper du får det bedre veldig snart:-)
kosemæ Skrevet 19. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2011 ha kun hatt brun utflod i et par uker, daglig, litt rødt innimellom men ikke noe å snakke om tror jeg. Ser det ikke er så uvanlig å ha det, selv om jeg ikke hadde slikt da jeg fikk vårt første barn. Ønsker ikke å be om ny ultralyd, de må jo tro jeg er helt skrullete. Hvis det kunne gjort noe fra eller til for babyen hadde jeg gjort hva som helst, men det vil jo ikke hjelpe. Hatt MA før som ble oppdaget uke 12, ikke noe blødninger da selv om det hadde gått til grunne noen uker før. Så blødninger er ikke noe must... Nei, får bare gå sin gang dette, får jo ikke gjort noe med det. Sikkert bare ekstra tungt i dag siden jeg er hjemme, formen er så dårlig. Bedre å bare tvinge seg på jobb, så går dagene fortere og man må tenke på andre ting. Takk for lykkeønskninger:)
kosemæ Skrevet 19. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2011 og forresten; jeg ble ikke satt tilbake akkurat når det gjaldt graviditetslengden, det var bare som om den ikke vokste de første ukene. Hadde hatt positiv test, og tatt hcg-prøver, så visste at jeg var gravid tidligere enn fosterets størrelse skulle tilsi. Det var mange tilfeldigheter som førte til at jeg var til alle disse undersøkelsene, og ikke noe jeg valgte selv selv om jeg selvf var glad for å bli fulgt opp. Tenker at det ikke er normalt å undersøke alle mulige ting, da finner man bare masse rart man ikke har svar på. Blir deilig dersom man kommer så langt at man kjenner liv i magen og får bekreftelser på det lille livet helt naturlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå