Gå til innhold

Er jeg dumsnill?

Anbefalte innlegg

Var med ei venninne og spiste bolle og drakk kaffe..

Hun hadde visst ikke penger nok, så da kjøpte jeg det til henne.. Hun sa da at hun skylder megså mye penger fra før (dette har hendt før også) så hun ville ikke skylde enda mer.. Jeg svarte nå at "Jo, men ikke tenk på det - det haster ikke, og jeg trenger ikke engang få de tilbake!"

Er jeg litt dumsnill som sier jeg ikke trenger å få de tilbake?

Jeg selv syns ikke det, vil gjerne hjelpe om folk trenger det og ihvertfall om mine bekjente sitter litt trangt i det.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143153843-er-jeg-dumsnill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det samme mot mine "venner" å jeg har betalt myyye i alle år! Derfor har jeg prøvd å slutte. Det er greit med noen, for med dem vet jeg at jeg får tilbake når de har og jeg har lite.....

Men skulle jeg krevd tilbake alle penger jeg har "lånt" bort hadde jeg vært ganske så rik i dag...

Du ser det jo helst selv hva du føler rundt det med å spandere på henne ditt og datt..

Jeg var slik selv med ei venninne.. Hun sa hun ikke hadde råd til å ta en kaffe de gangene vi møttes (møttes mye i fjor sommer foreks) og jeg spanderte på henne kaffe.. Hun skyldte meg til slutt 5-600 kr som hun hadde lånt til røyk osv som jeg skulle få. Hun fikk lønn, og jeg fikk aldri noe igjen.. Så jeg har sluttet å spandere på noen venninner..

Jeg kan spandere på 2 stk som jeg vet spanderer tilbake. Foreks kjøper jeg første kaffe runde og hun neste runde :)

Man må vel egentlig bare klare å skille de som er reale tilbake :)

Det kommer jo helt an på om du gjør det fordi du føler at du MÅ eller fordi du HAR LYST?

Dersom du gjør det fordi du føler du må, fordi hun alltid er "blakk" og egentlig utnytter deg vil jeg kanskje si du er dumsnill.

Men hvis du vet hun virkelig sliter med økonomien og har et oppriktig ønske om å betale en annen gang (selv om det kanskje ikke går helt opp i lengden) så synes jeg ikke du er dumsnill, men snill.

Jeg har hatt noen venner som har hatt lite penger da de studerte mens jeg var i godt betalt jobb. Da spanderte jeg ofte, nesten alltid. Nå har de fått seg jobb og vi bytter på å betale. Føler meg ikke untyttet.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...