Gå til innhold

Huseieren vår truer oss......

Anbefalte innlegg

For å gjøre den laaange historien kort har det seg sånn at vi har valgt å kjøpe oss ett sted å bo så vi slipper å leie. De vi fikk svar fra banken gikk vi til huseieren å sa at vi fikk lån og at vi nå ville begyne å lete (dette for å være hyggelige og dele informasjon). I den samme samtalen sa huseieren at om han fikk 1 mnd varsel var det ok at vi flyttet ut før 3 mnd (oppsigelses tid) hadde gått ut....

Nå er det snart 1 mnd siden vi kjøpte og skrev under på kontrakt på nytt hus. Før vi skrev under snakket vi med huseier som sa at det var helt ok med 1 mnd..... jeg ba om å få det skrftlig...han sier han har sendt det i posten men det har han aldri gjort for vi har aldri fått det.....

I går ringte jeg for å avtale tidspunkt for overlevering av nøkkler ol.... Da bare klikka han helt å ga beskjed om at han ALDRI hadde gått med på denne avtalen.

Han sa mange stygge ting men bla:

- Jeg skal lage livet deres til ett helvette om dere flytter.

- Jeg vet hvor barna deres går i barnehage.

- Jeg har snakket med banken deres, de innser at det var dumt av dem å gi dere lån.....

Han var helt gal.... Til slutt sa han at jeg måtte huske at han også hadde nøkkel til døra mi.......

Nå har vi ikke annet valg enn å la depositummet gå til husleie de siste mnd fordi det er for mye utgifter for oss å sitte med husleie på 10 000 kr + lånet på det nye og alle andre utgifter ett kjøp innebærer....

Vet vi burde anmelde.... men da tror jeg det blir krig fra han.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143153821-huseieren-v%C3%A5r-truer-oss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere tabbet dere ut i første mgang ved ikkeå gi skriftlig oppsigelse slik dere skal og ikke sørge for å få avtalen skriftlig. Slikemuntlige "avtaler" er veldig enkleå misfostå. Derfor er det lite trolig at dere kommer noen vei i forhld til å betale husleien.

Han overreagerte selvfølgelig voldsomt. Det burde han ikke gjort. Likevel tror jeg dere gjør smartest i å gjøre som du sier. Bruk depositumet til husleien og skriv det på "tabbekontoen". Å gå til sak vil koste dere mye mer enn dere vil få igjen.

Anmeld han, hadde gjort det på flekken om noen hadde trua meg og mitt barn.

Her er det ikke snakk om hvor mye ting vil koste, han truer de jo for faen.

Hadde bare flytta ut på dagen jeg og latt være å vaske ut leilligheten.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...