_<3håper<3_ Skrevet 19. april 2011 #1 Skrevet 19. april 2011 Hei:) Ny her.. Jeg ble lapraskopert for en uke siden. Måtte fjerne hø. eggleder pga skade på den etter blindtarmsbetennelse da jeg var 4 år. Viste seg at ve. eggleder er tett:( Har kun vært prøvere i 8 mnd., men vet allerede nå at vi ikke kommer til å kunne få barn på egen hånd. Vi er veldig klare for ivf! Problemet er bare at jeg og samboer kun har vært registrert på samme adresse 8 mnd. Er det noen som vet om det er uproblematisk å ta et privat forsøk i Danmark før offentlige forsøk? Gynekologen min samarbeider visst med Maigaarden, og jeg har lest så mye positivt om den klinikken. Noen med erfaringer? Vi har liten lyst til å vente 14 mnd. Jeg er "bare" 29 år, men vet at alder er en viktig faktor i forhold til om det lykkes. Har dessuten gjerne lyst på flere:)
shalin Skrevet 19. april 2011 #2 Skrevet 19. april 2011 Ei venninne av meg fikk beskjed om at ho ikke kunne benytte seg av offentlig,hvis ho tok privat først(vet ikke hvordan det er hvis man drar til Danmark) Vi hadde heller ikke vært samboere på papiret lenge nok,så vi måtte gifte oss.(har også hørt om noen som har fått hjelp uten å være registrerte samboere i 2 år,så kan være det praktiseres litt forskjellig rundt omkring) 2 par jeg kjenner har vært på Maigaarden i Danmark,og har lykkes begge gangene,lykkes ikke vi på forsøkene her i Norge,drar vi dit istedenfor å prøve privat her i Norge:-) Masse lykke til!
_<3håper<3_ Skrevet 19. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2011 Takk for svar:) Det var det jeg fryktet.. Jeg har time hos gyn etter påske, så jeg får høre med han. Har du kommet i gang med dine forsøk?
shalin Skrevet 19. april 2011 #4 Skrevet 19. april 2011 Ja jeg har hatt 4 forsøk,skal ha et i slutten av mai,er litt lei nå,så denne gang håper jeg egget klamrer seg fast;-) Skal ha fryseforsøk i naturlig syklus neste gang,det blir uten medisiner i forkant:-)
_<3håper<3_ Skrevet 19. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2011 Ser for meg at det er en veldig tøff prosess.. Masse lykke til, håper den klorer seg fast hos deg!!! Jeg sendte en mail til Rikshospitalet og fikk raskt svar tilbake. Forsøk privat, både i Norge og utlandet, påvirker ikke retten til å kunne få ivf offentlig etterpå. Kun hvis man allerede da har fått to barn. Medisinutgifter refunderes imidlertid kun èn gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå