Gå til innhold

TRENGER HJELP FORT....HVA ER RIKTIG??

Anbefalte innlegg

Min mann lånte bilen til en kompis for å hente dekk og jekk, da han hadde punktert .

På vei tilbake klarer han å punktere også hans bil. Detter er en bil med dyre felger og dekk. Skade på felg og dekket er ødelagt.

Vi har nå hatt felgen inne for oppretning, og leverer den nå for å sette på et nytt dekk.

Nå krever de at vi skal kjøpe 2 nye dekk, fordi de ikke bare kan bytte ett visstnok. Min mann er uenig i dette og mener vi skal erstatte det vi har ødelagt.

Og jeg er litt redd for konflikter her, da dette i utgangspunktet er min venninnes mann....

Trenger synspunkter fort!!!

På forhånd takk:)))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143153692-trenger-hjelp-forthva-er-riktig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å punktere er et uhell. Dere erstatter det ødelagte dekket og hvis det er så viktig for bileier at all dekkene er like gamle/nye, kjøper han selv det som trengs forøvrig.

Det hadde vært noe helt annet hvis skaden hadde skyldtes uaktsomhet.

Lykke til med diskusjonen!

Man må ha like dekk på hver side. Det er uforsvarlig å kjøre på et gammelt og et nytt dekk. Det må dere nok betale. Om degamle dekkene var veldig slitt kan dere eventuelt foreslå å dele regningen ettersom dere nå kjøperhelt nye.

Annonse

Det dere her gjort ubruklig er et par med dekk. Noen må betale for begge dekkene. Det bør være dere ettersom det er dere som har gjort dem ubruklige. Det blir som om du hadde fåt ødelakt høyre sko. Da har du ikke mye bruk for den venstre heller.

Man skal betale for det man har ødelagt, altså to stk dekk.

For må ett dekk byttes skal samme dekk på andre siden også byttes. Alltid. Eneste unntaket er hvis begge dekkene i utgangspunktet var splitter nye og en kjøper helt likt dekk.

Så dette er ikke noe å tenke på engang, bit i det sure eplet og kjøp to nye dekk.

Feil anonym 14:50. Denne mannen vet bare litt mer om bil enn deg, og en del over her.

Man skal ALDRI bytte bare et dekk. Så han tenker på sin sikkerhet, veigrepet og hva som er rett og galt.

Som du og flere over her sier; det man ødelegger erstatter man, og ødelegger man ett dekk er det to som er ubrukelige, så da erstatter man to dekk.

Hadde ikke mannen til HI punktert bilen hadde han ikke trengt å byttet ute det andre dekket, så selvfølgelig skal han ikke sitte igjen med denne utgiften selv. For det andre dekket MÅ byttes det også.

Det er riktig at begge dekkene må byttes. Man skal alltid ha like nye dekke på begge siden av bilen, det har med både sikkerhet og kjørekomfort å gjøre.

Det er din mann som punkterte med bilen, dermed tilbyr han seg å betale to nye dekk. Sånn hadde det fungert i min verden ihvertfall.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...