La rubia Skrevet 19. april 2011 #1 Del Skrevet 19. april 2011 Hei! Er det noen kommende mødre som bor i Madrid her? Eller noen som allerede har småtroll i storbyen? Jeg er 15 uker på vei og vi vurderer å flytte "hjem" til Madrid igjen nå under permisjonstiden. Men vi er fortsatt veldig usikre på va vi skal gjøre. Det ser ut til å lønne seg veldig økonomisk for vår del om vi kan leve på forledrepengene i spania i steden for i norge, siden det er eneste inntekt det året. Er det noen av dere som kan gi noen positive eller negative tilbakemeldinger om å bo i madrid vs norge under slutten av graviditeten og det kommende året med spedbarn. Vi står liksom fast og kunne trengt noen som kan føre oss inn på sporet igjen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143153521-flytte-til-madrid/
Spania09+11 Skrevet 20. april 2011 #2 Del Skrevet 20. april 2011 Hei, Jeg bor i Madrid, er gravid i uke 30 og har en 1 1/2 ár gammel datter. Jeg synes det er kjempeflott og bo i Madrid med barn jeg. Fórst og fremst pga vaeret! Er ute med min datter hele dagen uten á tenke pá kulde og regnvaer. Jeg gár til privatlege for oppfólging av graviditeten og kommer ogsá denne gangen til á fóde pá privat sykehus, men etter det jeg forstár fungerer det offentlige veldig bra ogsá. Min datter pleier jeg og ta med til den lokale offentlige legen (báde legevakt og ved legevisitter) og er veldig fornóyd med det. Ná har jeg aldri bodd i Norge med barn men jeg har pá fólelsen at det er lettere á komme i kontakt med andre módre i permisjon i Norge, báde gjennom mammagrupper og pá ápne barnehager etc... Her i Spania gár jo de fleste módre tilbake i jobb etter 16 ukers mammapermisjon og barna blir tatt hánd om pá barnehager, av besteforeldre eller "nanny". Ang. foreldrepenger og ókonomisk stótte fra Norge aner jeg ikke hvordan det fungerer. Men Madrid er jo billigere enn Norge selvom prisene er gátt opp i det siste. Vet ikke hvor lenge det er siden du bodde her sist. Du kan gjerne sende meg en melding hvis jeg kan hjelpe deg med á svare pá noe mer... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143153521-flytte-til-madrid/#findComment-143156232
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå