kjærevene Skrevet 19. april 2011 #1 Del Skrevet 19. april 2011 Nå har jeg vært ti min første konsultasjon med fysio. Jeg rekker bare denne ene gangen fød fødsel, men kunne ta kontakt igjen etter fødsel. Jeg har veldig vond bekkenløsning,kjent det siden 8 uker på vei,men nå føles det temmelig ille. Konstante smerter i symfysen, og kjenner det fort midt bak i korsryggen ved aktivitet. Har derfor ikke beveget meg meg mer enn ytterst nødvendig i svangerskapet, fordi jeg har merket at ved økt bevegelse mer smerter. Men fysio sa at det var om å gjøre å bevege seg,ingen bevegelser er farlige. Hun anbefalte selvfølgelig ikke at jeg nå skal springe på fjellet, men at jeg skal bevege meg som før. Muskelene og senene mine er nå så anspent og låst, at de gir vel så mye smerter som selve bekkenløsningen. Og mitt øke aktivitetsnivå ville ikke forverre /øke sjansene for problemer etter fødsel. Så nå de siste 12 dager skal jeg gjøre øvelser og bevege meg,og håpe at det blir bedre!! Kaste krykkene og =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143153507-r%C3%A5d-fra-fysio/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymeAnine Skrevet 23. april 2011 #2 Del Skrevet 23. april 2011 Jeg har hatt bekkenløsning i mine to første svangerskap og også nå i mitt tredje. Min erfaring er at det hjelper å bevege seg litt. Ikke nødvendigvis å gå turer osv, men å komme seg opp av sofaen når man er klar. For meg så sliter jeg mest på natten når jeg må snu meg osv og det tar en stund før jeg "varmes" opp om dagen og jeg er bedre sent ettermiddag etter å ha beveget meg litt. Jeg kjenner det aller mest i symfysen. Husk å ikke dra det for langt. Stopp når det gjør vondt ellers kan du bli straffet for dette - selv etter fødsel! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143153507-r%C3%A5d-fra-fysio/#findComment-143162195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå