Gå til innhold

Snille husmødre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal vaske gulv nå, og lurer på om jeg burde bruke a) salmiakk og zalo eller B) klorin og zalo for å få best mulig resultat?

(ja, jeg vet at salmiakk og klorin IKKE må blandes ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva skjedde med god gammeldags ajax eller grønnsåpe da?

klorin eller salmiakk egner seg da ikke til gulvvask? ikke zalo heller egentlig.

Skrevet

zalo egner seg ikke til gulvvask, da det legger en glatt hinne på gulvet..

bruk ajax eller noe som er beregnet på gulvvask :)

Skrevet

har blanda salmiakk og klorin flere ganger jeg, og det funker fint det.. men ikke til å vaske gulv da kanskje :P Hvorfor skal man ikke blande de to?

Skrevet

de reagerer med hverandre. det er ikke farlig men det er ugunstig for huden. dessuten har det ikke noe for seg så vidt jeg vet. salmiakk er fettløselig og klorin er desinfiserende og blekende. brukes hver for seg.

Skrevet

Jeg har hverken ajax eller grønnsåpe, så er disse to alternativene jeg kom på i farten :P

Noen andre tips?

Hva kan jeg bruke i stedet?

Skrevet

har du noen annen kjøkkensåpe da? jif universal eller noe? kan fint helle litt av det i vaskebøtta. eller eventuelt spraye over gulvene og moppe over med rent vann.

Skrevet

Nope, har kun zalo :S

hi

Skrevet

Du kan vaske med eddik og vann.

Skrevet

Må da ikke finne på å blende salmiakk og klorin. Går det bra med lungene dine?

Skrevet

Ok, så hvis jeg har forstått dette riktig kan jeg altså ikke under noen omstendigheter vaske gulvet med de vaskemidlene jeg har til rådighet?

Jeg har ikke jif, jeg har ikke ajax og jeg eier ikke eddik. Jeg har salmiakk, klorin, zalo og muligens en halv kork med grønnsåpe igjen. Jeg har skitne gulv og et stort hus, og tenkte at grønnsåpen ikke rakk til og lurte da på om noen kunne hjelpe meg å komme på beste løsning med det jeg har disponibelt..

hi

Skrevet

hell litt vann i grønnsåpeflaska og rist godt så får du med deg alt som er igjen før du slenger det i vaskebøtta. det holder nok.

Skrevet

Rent vann med en dråpe såpe er nok for å bryte spenninga i vannet. Lager deg bare mer arbeid med å bruke masse rengjøringsmidler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...