Anonym bruker Skrevet 19. april 2011 #1 Skrevet 19. april 2011 Hei:) Jeg har da vært på Røde Kors klinikken og fått godkjent mageplastikk, etter to keisersnitt har jeg fått ett ganske stort overheng, og skal da fjerne det, og sy nytt hull til navelen.. Kjenner jeg gruer meg, og sliter med røykeslutt. Var lett å slutte under graviditeten, men da måtte jeg tenke på andre, veldig vanskelig nå.. Andre som har tatt operasjon, og vil dele sine erfaringer?
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 21. april 2011 #2 Skrevet 21. april 2011 Jeg har fått godkjent mage- og bukplastikk pga et relativt stort brokk, men jeg bør ikke gjennomføre det før jeg er ferdig med å få barn (ellers kan det revne igjen, og da blir det vanskelig å få bra). Håper jo på å få et søsken til junior, men når nr. 2 evt. har kommet så legger jeg meg under kniven. Jeg hadde også ks, og en diiiger mage, så det ser ikke pent ut. Dessuten ligger innvollene så ubeskyttet ettersom det er en åpning i magemusklene. Gleder meg til å få ordnet det, men vil også veldig gjerne høre erfaringer fra andre... Uansett lykke til HI :-)
Idapida m/2 på èn gang! Skrevet 21. april 2011 #3 Skrevet 21. april 2011 Heisann! Jeg fikk utført bukplastikk med sying av magemuskler i februar 2011.. Etter tvillingsvangerskapet mitt hadde jeg masse overflødig hud og magemusklene hadde sprukket. 10 mnd etter fødsel så jeg forsatt høygravid ut :-/ Jeg fikk dekket full BP hos Aleris i Oslo. Jeg gruet meg også veldig til operasjonen, men det hele gikk kjempefint. Hadde null smerter i ettertid, var kun litt ubehagelig når jeg skulle reise meg og når jeg gikk.. Man kan ikke løfte på ca 6 uker, jeg var nødt til å løfte barna etter kun 3 uker siden faren begynte å jobbe igjen, men det gikk veldig fint Er 8 uker siden operasjonen nå og jeg er superfornøyd med min nye mage Har aldri hatt så flat og fin mage før Bare å spørre om det er noe spesielt du lurer på... Du kan også gå inn på tvillingforumet og se etter en overskrift med nicket mitt... det er en tråd om bukplastikk... Lykke til med røykeslutt!
Gjest Edemuli Skrevet 22. april 2011 #4 Skrevet 22. april 2011 http://www.dinbaby.com/forum/thread/142803432 Her har vi svart på det meste
Anonym bruker Skrevet 22. april 2011 #5 Skrevet 22. april 2011 Hei, takker for flotte svar:) Er veldig spent på dette med smertene, når jeg får timen, og om jeg klarer å slutte å røyke. Jeg skal å operere på Aleris i Oslo, så moro å høre at du er så fornøyd med dem.. Fikk høre at jeg ikke skulle gjøre noe de to første ukene, og at jeg ble sykemeldt i fire.. Var du sykemeldt i 6uker? Veldig fint og høre at du hadde lite plager:)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 23. april 2011 #6 Skrevet 23. april 2011 Jeg var også utredet på Aleris (Trondheim). Har søkt en del på nettet om bukplastikk og der virker det som om "alle" har store smerter etterpå, så godt å høre at det finnes operasjoner som har gått så fint! Lykke til HI, både med operasjon og røykeslutt. Dette klarer du :-)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2011 #7 Skrevet 25. april 2011 Åj, sleit du veldig etterpå ang operasjonen din? Har sjekket en del på nettet og litt rundt, og Aleris i Oslo, har fått veldig mye bra tilbakemeldinger.. Så håper det stemmer, er veldig spent, gleder meg til å bli ferdig, men gruer meg å til å bruke korsett hele sommeren, men det er det verdt. Håper jeg... Veldig spent poå smertene også, lest så mye forskjellig, noen har nesten ikke vondt i det hele tatt, mens andre har det, de fleste er sykmeldt i 4 uker, men lest at noen følte de kunne begynt å jobbe etter 2-3 uker, mens andre har måttet få lengre sykemelding. Håper kroppen min bearbeides fort. Heales fort:)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 25. april 2011 #8 Skrevet 25. april 2011 Nei, jeg har ikke hatt operasjonen enda... Fikk høre på utredningen at jeg burde vente til jeg var ferdig med å få barn, men har lest litt om det likevel naturligvis. En dag skal jeg jo ta den :-) Gleder meg veldig til å få flatere mage, men synes det er lettere å leve med gravid-magen min så lenge det skal bli bra en gang i fremtiden :-)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2011 #9 Skrevet 1. mai 2011 Ja, det skjønner jeg, sitter å venter på timen min nå, 2 uker siden jeg var der og det skulle gå fire uker til operasjon, så må vell få innkallelsen snart.. Masse lykke til når du skal ta den:)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 2. mai 2011 #10 Skrevet 2. mai 2011 Så spennende, da er det ikke lenge igjen :-) Grue-gleder meg til det blir min tur også... Blir uansett deilig å få tilbake en noenlunde normal mage Lykke til! Vil gjerne ha en oppdatering på hvordan det gikk...
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #11 Skrevet 17. mai 2011 Jeg har nå fått dato, endelig.. 9.Juni, litt seinere enn jeg hadde trodd, men veldig fornøyd:) Er kjempåe spent, og håper flere vil dele sine erfaringer:) Jeg skal dele mine:) Lykke til, til deg Tigerlise&Anton prøver igjen, når din tur kommer:)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 18. mai 2011 #12 Skrevet 18. mai 2011 Åh, så bra! Gleder meg til å høre hvordan det går :-) Masse lykke til! Går helt sikkert kjempefint :-)
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2011 #13 Skrevet 4. juni 2011 4 dager igjen til operasjon, og jeg har klart meg greit uten røyken:) Er så spent..
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 5. juni 2011 #14 Skrevet 5. juni 2011 Så flink du er :-) Lykke, lykke til med operasjonen! Kommer til å gå så fint, så
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #15 Skrevet 20. juni 2011 Ja, i dag er det 11 dager siden operasjonen.. På selve operasjonsdagen måtte jeg først ta en blodprøve for å sjekke om det var nok røde eller hvite blodlegemer, etterpå kom dr. Frøyen, som opererte meg, og tegnet på meg, så trillet vi sengen inn der jeg skulle operere, jeg fikk på meg hette på hodet, og møtte anestesilegen som var ganske ung, måtte jeg spørre han hvor mange som ikke våknet igjen, og hvor mange som våknet under operasjonen. Men, han bare lo av meg og sa at det gikk han aldri hadde opplevd det. Hadde ei ganske fresk nordlennings dame (eller Tromsøværing) sammen med meg, som roet meg, og vasket meg med gul sprit over hele magen. De la meg på bordet med hendene rett ut, i ført kun trusa, jeg sa jo seff: "jaja, her ligger jeg på ett fat, bare å forskyne seg", så lo de igjen. Så sovnet jeg.. Våknet når de var ferdige i en utrolig sexy body NOT!!), hadde ikke vondt i det hele tatt, hadde to rør på hver side av hoftene og poser på enden av de, som det skulle renne blod ut av. (dren) (de var plagsomme og gnadde en del)fikk litt vann å lå og ventet bare, ble så flyttet på eget rom, veldig sliten. Folk gikk i gangene, sjekket innom hele tiden, så det ble ganske slitsomt, ville helst hjem. 6timer etter operasjonen fikk jeg dra hjem (hotellet). Lå der i to dager, og dukket opp på sykehuset (Aleris) for å ta ut drenet og sårskift. Å dra de rørene som var 10cm inn i huden var ikke godt, men ikke så vondt som andre har forklart meg. Og når de var ute var det deilig. Kom hjem og la meg, veldig sliten etter hotell og Oslo, når jeg våknet hadde jeg blødd en del, men det hadde stoppet. 5 dager etter var jeg på sårskift igjen, og alt så kjempe bra ut, og da fikk jeg ENDELIG lov å dusje Og nå er det 4 dager til neste kontroll, og håper alt er like bra da, etter det er det ikke kontroll igjen før om 6uker. (Skal egentlig bli godt). Og JA, jeg klarte å være røykfri Men, gleder meg til å kunne ta en røyk igjen DUM: Ja, men akkurat nå bryr jeg meg ikke om det..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #16 Skrevet 20. juni 2011 Må jo si at det gjorde vondt dag nr 2 osv, for da hadde jeg ikke den sterke dopen i meg som de gav meg, men, det var ikke verre enn etter keisersnittet. Skikkelig vondt å le, hoste, nyse og bæsje.. Ærligheten selv:)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2011 #17 Skrevet 20. juni 2011 Magen er å ganske stram, går enda en del fremoverbøyd.. Men, deilig å faktisk kunne se at den er slik, nesten som før man fikk barn, før keisersnittet. Godt å tenke på at jeg kan gå i vanlige bukser snart (når de ikke strammer så i livet der stinga er) uten å tenke på at jeg får slik bestemor mage:)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 20. juni 2011 #18 Skrevet 20. juni 2011 Gratulerer med vel overstått operasjon :-) Har tenkt en del på deg. Veldig fint å få en detaljert beskrivelse av det som skjer, håper jo det skal bli min tur en gang også... Skriv gjerne hvordan det går videre også, håper du gror sammen fort igjen :-) Du har vært kjempeflink som har greid deg uten røyken!! :-D
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #19 Skrevet 30. juni 2011 Jeg er bare litt nysgjerrig, hvordan får dere innvilget dette??
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 30. juni 2011 #20 Skrevet 30. juni 2011 Jeg kan bare svare for min del, men jeg fikk et relativt stort abdominalt brokk (magemusklene trekker seg ikke sammen, så det er en stor "glippe"). Får samtidig rettet på alt tomskinnet. Det har jo heller ikke fått muligheten til å trekke seg sammen siden brokket gjør at magen svulmer opp hver gang jeg har spist, får luft i magen osv. og skinnet blir da strukket ut. Har en god forsikring som sikrer meg rask operasjon, men bør vente til jeg er ferdig med å få barn for et best mulig resultat. For å få dekket det av forsikringen måtte jeg uansett få henvisning fra fastlegen min, så hadde nok fått det på offentlige sykehus også. Men med myyye lengre ventetid... Nå gjenstår bare å få "laget" en ny baby :-) Hvordan går det med deg nå, HI?
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #21 Skrevet 31. juli 2011 Alleree på 6ukers kontroll sa legen til meg at dette skal vi få fikset på, men ønsket da ikke operasjon etter ett ganske tøft keisersnitt.. Men, etter ett år ombestemte jeg meg, og gikk til fasdtlegen, han henviste meg til Aleris, der legen da skulle bestemme om jeg fikk operasjon eller ikke.. Kravene er minst 2 cm overheng, brokk, fødsel v/keisersnitt og tvillingfødsel kan gi dette. Folk som har født normalt får ikke dette dekt, de har også blitt ganske strenge med fedmeoperasjoner.. Nå er det to mnd snart siden operasjon, og alt har gått på skinner, ingen infeksjon, tapping eller noe... Klarte ikke å holde meg røykfri i mer enn tre uker + ett par dager, skulle holde meg i fire uker, men gikk bra forde.. Gleder meg bare veldig til å slutte med bodyen, er trang og varm nå på sommeren, teiper meg enda (anbefalte å teipe i to mnd, hvis man tålte teipen), i og med det da ville bli finere arr, kjenner at jeg har operert enda, er litt ømt og rart, men det vil det nok være en stund, er jo en stor operasjon.. Magen er flat og flott, men angrer på at jeg ikke betalte for å få tatt håndtakene på siden, ser litt merkelig ut med flat mage, og sexhåndtak. Men, nå kan jeg begynne å trene igjen, kan ikke trene på 6 uker, og skal da begynne sakte. Så jeg håper å få dem bort med tid.
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 31. juli 2011 #22 Skrevet 31. juli 2011 Så bra at det går fint med deg :-) Jeg hadde også keisersnitt forresten. Gleder meg til det blir min tur! Skal høre om håndtakene jeg også. De er ikke så store, men nok til at det nok ser rart ut med helt flat mage, ja... Men det er jo et stykke fram i tid uansett, da.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2011 #23 Skrevet 31. juli 2011 det må mnan betale for selv da, og koster 20000kr, så der og da tenkte jeg at, neida, det er ikke så farlig. Men, nå hadde jeg ønsket jeg gjorde det.. Men, 20000 er mye penger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå