Gå til innhold

De fleste foretrekker sin ektefelles svigermor - framfor sin egen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rart det der;) men faktisk, det har jeg lurt litt på. Jeg synes mannen min har verdens beste personlighet. Vi går kjempe godt sammen.

Men foreldrene hans.. Vi er så totalt forskjellige.

Hvorfor er det sånn såå ofte at svigerforeldre er grusomme?

Jeg vet selv at det ikke er jeg som er vanskelig i mitt tilfelle. Men det er vel kanskje noe ganger det er sånn også, at svigerdatter/sønn er vanskelig..

Ja, kan du forstå det :P

Her kunne jeg ikke drømt om bedre match med sambo og mine foreldre.

Samme type (barnslige) humor! Det er alt som skal til :o)

Kan ikke si jeg har vært like heldig med mine svigers.

Svigermor mener det er min feil at sambo ikke vil flytte tilbake til bygda, men sambo kunne ikke vente med å komme seg bort derfra.

Noe han også har sagt til henne. Svigerfar klager bare på vekta og kostholdet til sambo når vi ser ham.

Sambo's foreldre er skilt, og begge har ny kjæreste/ektefelle.

Jeg foretrekker faktisk de "nye" svigerforeldrene fremfor de originale!

Jeg tror at man tåler mer fra egne foreldre, at takhøyden er større og at man ser sine foreldre på en annen, og bedre, måte en andre gjør fordi de er våre foreldre, fordi vi er glade i dem og derfor tåler mer og er vant til mer.

Og så glemmer man at den andre parten har det akkurat på samme måte med sine foreldre;)

Fordi man er født med en egen personlighet. Man speiler ikke foreldrene sine i ett og alt. Mannen din har selvstendige meninger og følelser, og behøver ikke å være påvirket av sine foreldre. Dessuten har du sterke følelser for mannen din, og ser kanskje gjennom fingrene på enkelte av hans lyter. Mennesker man ikke er veldig glade i, tolererer man mindre fra.

Samtidig kan det oppstå en form for "konkurranse". Svigerforeldrene dine er opptatt av sitt (og din manns) beste, og det er kanskje ikke i samsvar med ditt beste. Vi er egoistiske vesener, og i enkelte tilfeller kan vel svigerforeldrene (ut i fra sitt ståsted) mene at svigerbarna handler etter eget beste og ikke tar nok hensyn til deres barn. Oppi det hele gjør kjærlighet blind, så kanskje mannen din tolerer ting foreldrene egentlig vet at han ikke setter pris på osv. osv...

Annonse

jeg hadde en flott svigermor hun var verdens beste besteforelder også. men desverre døde hun alt for tidlig.

og ja vi var uenige om ting og til tider fikke jeg nok. men likevel så blandet hun seg mindre og på helt annen måte en det min mor gjør hun er et ekte svigermonster stakars mannen min. jeg elsker min mor men syntes godt hun kan blande seg utenom når vi ikke blander henne inn.

enkelte ting har ikke foreldre noe med når barna er flyttet hjemmenifra, giftet seg og har unger.

et eksempel her er hvorhvit min man skal få lov til å kjøre motorsykkel eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...