desemberbaby10 Skrevet 18. april 2011 #1 Skrevet 18. april 2011 Ammer babyen min på nå 4 mnd'er. I midten av juni skal vi reise på konsert og må ta en overnatting. Jeg regner med at jeg enda ammer da, iallefall på natten. Til nå har det virket som om det kun har vært puppen som har vært god nok når han våkner på natta (noe han gjør ofte). Er så redd for at det ikke skal ha blitt noen forbedring på dette til vi skal reise bort, og at jeg kanskje ikke kan dra. Tenkte å la far prøve seg noen netter med flaska før den tid. Noen med tips til hva vi kan gjøre for å "forberede" han på overnattingen? Slik at det går mest mulig smertefritt...
FanteGuri Skrevet 19. april 2011 #2 Skrevet 19. april 2011 Mye som kan ha forandret seg innen midten av juni :-). Men, nå som babyen din er 4 mnd, så kan du jo begynne med litt grøt, hvis du ikke allerede har gjort det? Mange babyer sover bedre om natta når de får et grøtmåltid, og når de har begynt med to grøtmåltider om dagen, så sover mange over hele natta. Ikke dumt å øve på å gi flaske, men tar babyen flaska på dagtid, så vil den nok gjøre det om natta også, det har i allefall mine jenter gjort, selv om de har blitt ammet til vanlig. Lykke til, det går nok bra skal du se :-)
desemberbaby10 Skrevet 19. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. april 2011 Har akkurat begynt med litt grøt, så er ikke oppe i en hel porsjon enda, men så langt synes jeg det han får har liten effekt. Virker som han er mer styrt av vaner enn sullt, om du skjønner.... Flaska tar han fint da han er vant med den fra starten av siden jeg hadde for lite melk. Men en kveld skulle far prøve å gi han flaske når han våknet første gangen, men da bare våknet han etter 30 min igjen Så han vet hva han vill. Hehe.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 19. april 2011 #4 Skrevet 19. april 2011 er nok mer vane da ja. så bare slutt å gi han pupp om natten. er han sulten nok spiser han fra flaske, men virker som det er kosen han vil ha ikke maten. la han sutre et par min så sovner han sikkert snart selvom puppen uteblir. sorry bare små boksaver, men baby på armen slitsomt å skrive med en hånd...
desemberbaby10 Skrevet 19. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2011 Er enig med deg i det. Men har prøvd sånn halvveis på en måte... Det som er, er at han sutrer ikke bare ett par minutter hvis puppen uteblir, han gråter og har på de gangene vi har prøvd ikke roet seg før puppen har kommet. Så det er jo kanskje også litt dumt at vi har gjort det halvveis og så "gitt etter"....
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 19. april 2011 #6 Skrevet 19. april 2011 Kjenner meg igjen der nemlig. Jeg ga etter og ga puppen før for å få mini til å roe seg, noe som resulterte i at hun aldri sluttet å gråte før puppen kom uansett hvorfor hun gråt... ikke bra. så etter et par netter der jeg ikke ga etter for pupp hele tiden ble hun avvent. Legen min sa er ungen sulten spiser ungen. Spiser de ikke er de ikke sultne nok og lider heller ingen nød. Da er det du som mor som lider for det er fælt å høre på, men hver konsekvent. Han sa ALLE barn kan komme i god rutine på 3 døgn om foreldrene er konsekvente. Og det stemmer på mini hun sover natten igjennom uten mat.
desemberbaby10 Skrevet 19. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2011 Ok. Bestandig godt å høre at man er eller har vært flere i samme båt Han spiser egentlig en del når han våkner, i alle fall de gangene jeg får med meg noe (men han spiser uansett om det er en eller fire timer siden sist han spiste, så det er ikke godt å vite om han eeegentlig har behov for det). Men kanskje vi ikke er klar for å "nekte" enda da. Skal vente til vi er oppe i ett godt, fullt grøt måltid, så skal vi prøve å få inn en bedre rutine enn i dag. Tenker jo ikke å slutte helt, men per i dag er det vel ofte synes jeg. Takk for svar
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 19. april 2011 #8 Skrevet 19. april 2011 Lykke til da =) Ja man må gå inn 100% var tungt første natta husker jeg så ble det bedre. Mille spiser på natten hun også om hun får muligheten, hun har absolutt nok matlyst ja, men hun trenger ikke den nattmaten så er bare for kosen og et suttebehov hun vil ha. Så da dytter jeg inn en smokk om hunbegynner å surtre litt innimellom, men som oftest sover hun nå hele natten igjennom.. Lykke til med kosegutten <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå