Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid tenkt at jeg ikke trenger tørketrommel. Flittig sorterer jeg, vasker, henger opp og bretter klær. Tenker at tørketrommel bruker enormt med strøm, sliter på klærne og gjør at de krymper. (Erfaringer?)

Nå er jeg i ferd med å ombestemme meg. Bor i ei bittelita leilighet, må tørke klærne i stua eller på soverommet og bruker enormt med tid på å henge opp, vente til de tørker og henge opp en ny. Er det kanskje et must med tørketrommel når man har småbarn i hus? Sparer man mye tid? Vurderer sterkt å kjøpe. Er det en vanlig ting å ha eller en luksus jeg bør klare meg uten? Høres kanskje litt dumt ut, men jeg tenker som så at hvis majoriteten klarer seg uten så gjør sikkert jeg også det :)

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Vi skaffet oss tøetrommel i den hensikt at det skulle være sååå praktisk når man fikk baby.. Vel, den er solgt nå. Alt kan jo ikke dyttes i den maskina, og da må man stå å sortere ut det som skal inn/ikke inn, og resten må jo henges opp uansett. Så MIN erfaring er at det er unødvendig og strømsuger. Men har mange venninner som sverger til tørketrommel og sier de ville valgt den som en gjenstand å ha med seg på en øde øy (!??) hahaha

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Hei, jeg har vaskemaskin med tørketrommel i. Den var dyr, men den er GULL verdt nå! Med en baby og jeg som er alenemor er det mye tid jeg sparer altså! Den jeg har har strømsparingsprogram både for vask og tørkingen. La vel ca 8000,- i den men det er den verdt! Den har også speed program som vasker og tørker klærne i en feiende fart! Tid spart er gull for oss foreldre, men for all del ikke et must!

Skrevet

Jeg har ikke tørketrommel.. Jeg overlever veldig fint uten.. :P Men nå tar det 1dag å tørke klær her, og jeg har 2etasjer, så får gjemt bort tørkestativene..

Mulig behovet endrer seg når lillemann går i barnehage, og når han etterhvert kanskje får søsken. :P

Skrevet

Har tørketrommel og synes det er greit å ha den, men er overhodet ikke avhengig av den. Bruker den så og si bare til sengetøy og håndklær fordi jeg ikke vil utsette klærne for slitasje i tørketrommel. Har vi mye vask som skal vaskes og tørkes slenger jeg noen ganger en maskin i trommelen så vi får unna flere maskiner på en dag, men det er ikke ofte. Det er derfor ikke mye ekstra strøm vi bruker heller. Det er jo en helt vanlig ting å ha (føler ikke det er luksus) men har du noe mer fornuftig å bruke penger på akkurat nå ville jeg kanskje prioriert det andre.

Skrevet

Takk for innspill :)

Hmm blanda drops her.. Ja er litt i tvil.. Men i og med at vi har så dårlig plass og at jeg liker å få unna noen maskiner i slengen, så tror jeg kanskje jeg går for en.. Er så irriterende å alltid ha stativer stående til tørk. Kanskje greit å bare slenge vanlige klær inn der.. Og ikke minst håndklær og lignende, som vi vasker enormt med. Men er litt skeptisk til at klærne krymper eller blir slitt..

Skrevet

Jeg hadde valgt det dersom jeg ikke hadde andre tørkesteder enn stua og soverommet.. Så støtter deg der! Jeg har vurdert det selv her, men kommet frem til at det går fint å henge opp tøyet og vi har stort vaskerom, så da tørker alt der, men hvis vi blir en til en gang, ja da tror jeg vi må ha det....

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Krymper ikke og blir ikke slitt. Det er tøymykner som sliter ut klærne det gjør fibrene så mye at de blir løse og slitte... Krymper ikke av trommel, men av varm vask =)

Skrevet

Vi fikk tørketrommel som gave av svigersene rett før småen kom. Og den er blitt flittig brukt. Vi er ikke så nøye med hva som kan gå i den og ikke gå i den... Vi kom frem til den konklusjonen at når klærene er blitt slitt grunnet vask, så er man som regel allerede lei plaggene for lenge siden... hehehe... Men selvfølgelig så har vi (og da spesielt samboer) noen plagg som er favoritter som vi henger opp. Bare sånn i tillfelle. Men babyen sine klær blir hevet inn i tørketrommel uten noen ekstra om eller men... Gidder rett og slett ikke å bruke tid på å drive og henge opp alle de små plaggene... Samme gjelder sokker og undertøy :)

I <3 my tørketrommel :)

Skrevet

Så bra at de ikke blir så slitt av trommelen! Mora mi som har hjernevasket meg der.. Bruker kun tøymykner på håndklær o.l. så det er ikke no prob.

Og mamma.for.1.gang; helt enig. Har kun opplevd at baseplagg blir slitt og da kjøper jeg bare nytt. Klærne til småen vokser han fra så fort at det skal mye til før de blir slitt.. Yes da blir det tørketrommel! Så får vi heller ha et tørkestativ til de mest dyrebare plaggene ;)

Skrevet

Jeg skulle kanskje klart meg uten tørketrommel når det gjelder både våre og babyen sine klær... henger opp det meste av det vil jeg påstå. Men det er en annen ting med håndklær, vaskekluter, sokker og truser! Syns håndklær blir så stive og harde når de tørker på stativ og vil helst ha dem myke og deilige, spesielt til babyen! Og så går det jo en gooood del av det også!!

Alt i alt ville jeg ikke vært uten tørketrommel...!

Skrevet

Vi har også liten leilighet, og ikke sjans til å henge opp alle klærne så tørketrommelen er mye i bruk! Utrolig glad for den, men her blir klærne veldig slitt av det. Eller, de blir stygge i sømmene. Babyklærne varer jo ikke så lenge uansett så de går i trommelen sammen med kluter og håndkler osv. Men våre egne klær henger vi opp. Er det mange sokker hender det jeg slenger inn dem også, men da varer de ikke så lenge :P

Tørketrommelen er ikke vår, men står i felles vaskerom i kjeller'n. Om vi flytter og har plass kommer vi absolutt til å skaffe tørketrommel :)

Skrevet

Ja, også som Baby Bliss sier, håndklene blir så myyyke og fine :D

Skrevet

Vi har tørketrommel, men eneste gangene jeg bruker den er når vi skal tørke sengeklær.. Synes klærne blir fort stygge i tørketrommelen, og jeg er overbevist om at ting krymper!!! Hadde fint klart meg uten tørketrommel jeg:)

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer seg uten tørketrommel jeg, hehe. Hadde to dager i vinter hvor den gamle tok kvelden og det var tortur. Hiver alle klærne inn i tørketrommelen jeg. Ull, silke, bomull, dyner og sko. Alt går fint så lenge jeg tar på riktig program. Kjøpte en dyr en med mange finesser og det var en god invistering for vår del. Tørker klæra på 40 min. Heller det enn å ha hengende klær på stativ i dagesvis. ;)

Skrevet

Ja, tørketrommel et must hos oss. Alt av 60-vask (sengetøy, håndklær, kluter, undertøy) samt sokker går i tørketrommelen, ikke mye behov for sortering da. Tror ikke moderne tørketromler sliter noe særlig. Alt "støvet/loet" som samler seg under tørking, er fakltisk slitasje fra bruk og vask, som ellers fordeler seg i huset ved tørk etc.

Det er ikke bra å tørke klær i de rommejne babyen oppholder seg i, det blir for høy luftfuktighet, noe som er svært uheldig for inneklima.

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Jeg har tre barn og lever i en tidsalder hvor tørketrommelen finnes. Selvsagt har jeg tørketrommel! :-D Elsker den! Da den forrige døde, så var det ikke noe spørsmål om å kjøpe eller ikke kjøpe ny. Kjøpte ny to dager etter den gamle var konstantert død.

Skrevet

Ja, vi har tørketrommel, med to små barn, gidder jeg ikke bruke all fritid på å stå å henge opp alle klær til tørk. Tørker undertøy, sokker, håndklær, barneklær i tørketrommelen.

Klærne blir ikke slitte i den trommelen vi har, storesøsters klær kan fint gå i arv til lillesøster :-).

Også lurt å ha tørketrommel som stopper automatisk når klærne er tørre, da sparer man mye strøm.

Skrevet

Signerer de to over meg her- med to stykk småbarn i hus er tørketrommel et must, hvis man ikke ønsker å bruke all sin fritid på å henge opp bittesmå sokker, bodyer, truser osv. Dessuten synes jeg klærne blir så gode og myke av en tur i trommelen, spesielt barneklærne i plysj og også håndklær og kluter.

Skrevet

Jeg har to barn, men ingen tørketrommel :/ Ikke tatt meg råd til det, koster jo for både trommelen og strømmen den bruker. Mulig vi må til innkjøp når minsta en gang begynner i barnehage også.

Har heldigvis eget vaskerom med varmekabler og to etasjer. Men rimelig irriterende ved sengetøyvask at det henger sengetøy både her og der i huset - for de tar voldsomt med plass altså!!

Jeg er verken spesielt rik eller spesielt fattig, men anser tørektrommel som en luksus ;) Sikkert fordi jeg ikke har eid det siden jeg bodde hjemme hos mor og far :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...