Gå til innhold

Dårlig samvittighet for sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare så sliten nå. Er i uke 33,har tvillinger hjemme som skal hentes i barnehage etter jobb, middag skal lager, klær skal vaskes osv osv,. Kroppen fungerer fint, men er bare så himla trøtt og sliten. Det er tiltak å komme seg ut på ettermiddagen og i helgene, vil bare sove... jobben min er helt grei, sitter for det meste på kontor og tar telefoner, men det er mye støy da vi er mange som deler kontor, noe som oppfattes som veldig slitsomt... Tenker på å sykemelde meg nå, vet ikke hvor lenge jeg holder ut. Det er jo en del som skal ordnes hjemme også. Heldigvis har jeh en herlig mann som tar det meste for meg, men matlaging og klesvask er fortsatt mitt område ;). Får bare så fryktelig dårlig samvittighet for jobben, men jeg vil heller bruke energien min på de hjemme, og ungene. En ny baby blir en stor forandring for de også, fortjener de ikke en mor som for en gangs skyld kan lese for de på sengen uten å sovne selv?? Hvor går terskelen for sykemelding? Jeg er ikke noe "drivjern" som person...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at du skal tenke på deg selv.

Har ikke du det bra, har ikke babyen i magen din det bra heller.

Det ER lov å være "egoistisk" når man er gravid :o)

Skrevet

Høres ut som du stiller veldig høye krav til deg seg, i og med at det virker som du føler som du ikke har grunnlag for å sykemelde deg. Du har jo faktisk tvillinger hjemme, og det er sannelig krevende. Det er utrolig slitsomt å være gravid og ha stort søvnbehov samtidig som man skal jobbe, ta vare på barn og hus. Hvilebehovet er noe man skal lytte til, og som du og babyen trenger. Det er litt av en jobb og produsere et barn! Du har vært flink å jobbe lenge:)

Skrevet

det er fullt lov å sykemelde seg om man er utslitt :) Du skal jo være klar til å ta vare på den kommende babyen også.. du kan jo prøve å få en gradert sykemelding i første omgang å se hvordan det går? da er du hvertfall fortsatt litt i jobb :)

Skrevet

Min mor spurte meg: Hva er det viktigste i ditt liv? Jeg svarte selvfølgelig sønnen min. Da sa min mor: Burde du ikke prioritere det viktigste i ditt liv :)

Det var da jeg skjønte jeg ikke skulle ha dårlig samvittighet for å prioritere familie :) Bedre med dårlig samvittighet for jobben og god samvittighet for familien, enn dårlig samvittighet for begge deler :)

Skrevet

Takk for svar jenter. Jeg stiller kanskje høye krav til meg selv og når jeg ser at jeg ikke klarer mine egne krav har jeg en tendens til stresse mye. Det er nok ikke bra. Nå er det heldigvis påske og etter det skal jeg ta ut litt ferie fra ifjor, satser kanskje på å gi meg etter det. Da er det uansett ikke lenge igjen til jeg går ut i permisjon. Jeg kan alltids erstattes på jobben, men ikke hjemme.

Skrevet

Høres ut som en god plan! Synes du skal være hjemme med god samvittighet da:) god påske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...